Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 4004 4 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğretmen adayının okul öncesi dönem çocuğunun oyun gelişimini ve gereksinimini anlaması, oyuna eşlik edenlerin rolü, oyun materyalleri ve güvenliği konusunda farkındalık geliştirmesini ve oyuna çok boyutlu bakış açısı geliştirmesini sağlamaktır.
Ön Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr. Üyesi Ebru Aydın
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Salı 09.00-12.00; B Grubu Salı 12.00-15.00
Görüşme Saatleri ve Yeri CUMA 10.00-12.00 AK B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, oyun, rol oynama, beyin fırtınası, gösterip yaptırma, gözlem. 
Temel Kaynaklar

And, M. (1999). Oyun ve bügü. Ankara: Türkiye İşbankası Yayınları.

Şen, M. (2010). Erken çocukluk döneminde oyun. Erken Çocukluk Eğitimi (p. 403-431). (H. İ. Diken,Ed.). Ankara: Pegem Akademi.

Baykoç Dönmez, N.(1992). Oyun kitabı. İstanbul: Esin Yayınevi.

Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: MORPA Kültür Yayınları.

Pehlivan, H. (2005). Oyun ve öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.

Özdoğan, B. (2004). Çocuk ve oyun: çocuğa oyunla yardım. Ankara: Anı Yayıncılık.

Poyraz, H. (1999). Okul öncesi dönemde oyun ve oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık.

Elkind, D. (2011). Oyunun gücü (B. Onur, Çev. Ed.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.

Diğer Kaynaklar
Makaleler
•Göncü, A. (2001). Çocuk Oyunlarının Gelişiminde Toplumsal ve Kültürel Bağlamın Rolü. Dünyada ve Türkiye’de Değişen Çocukluk, 3. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, s. 37-50, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
•Güler, T. (2007). Erken Çocukluk Döneminde "Oyun Planlama" Modeli. Eğitim ve Bilim, 32 (143), 117-128.
•Dinçer, Ç., Gürkan, T. ve Şen, M. (2011). Geleneksel Ve Günümüz Çocuk Oyunlarının Karşılaştırılması. Günümüzde Çocuk Oyun ve Oyuncaklarında Yaşanan Değişimler Sempozyumu. T.C. Turizm ve Kültür Bakanlığı Yayınları:3281, 41-56.
•Tuğrul, B., Ertürk, H. G., Özen Altınkaynak, Ş. ve Güneş, G. (2014). Oyunun üç kuşaktaki değişimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 27, 1-16.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması Oyunun tarihi, hayvanlarda oyun Yüz yüze
2. Hafta Oyun Nedir? Oyun İçin Ne Gereklidir? Oyunun İşlevi Nedir? Yüz yüze
3. Hafta Oyunun Özellikleri, Tarihçesi ve Oyun ile İlgili Temel Görüşler Yüz yüze
4. Hafta Klasik ve Modern Oyun Kuramları Yüz yüze
5. Hafta Oyun Türleri Yüz yüze
6. Hafta Oyun Gelişimi, Aşamaları ve Diğer Gelişim Alanlarına Etkileri Yüz yüze
7. Hafta Oyun Materyalleri ve Oyuncaklar Yüz yüze
8. Hafta Oyun Etkinlikleri Uygulama Örnekleri Yüz yüze
9. Hafta Ara sınav Sınav
10. Hafta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmede Oyunun Yeri ve İşlevi Yüz yüze
11. Hafta Oyun Temelli Esnek Öğrenme Ortamı Oluşturma Yüz yüze
12. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yüz yüze
13. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yüz yüze
14. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yüz yüze
15. Hafta Final sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Oyun kavramını, işlevini ve tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ-2Oyuna ilişkin farklı görüşleri ve oyun kuramlarını açıklar.
ÖÇ-3Erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını sıralar.
ÖÇ-4Oyunun çocuğun bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimi için önemini açıklar.
ÖÇ-5Oyunun eğitimdeki yeri ve önemini açıklar
ÖÇ-6Oyun ve oyuncak seçiminde dikkat edilecek özellikleri sayar.
ÖÇ-7Oyun etkinliği planlar, uygular ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7