Bu dersin amacı; öğrencilerin dramanın tanımını yapmaları, tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, okul öncesi eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
1. Dersliğe ayakkabı ile girilmez. Derse gelirken yanınızda mutlaka yedek spor ayakkabı, patik, çorap, panduf tarzı bir şeyler getirin aksi halde derse alınmayacaksnız.
2. Dersimiz uygulama olduğundan yüzde 80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle bu ders için en az 22 saat devam ve 6 saat devamsızlık hakkınız bulunmaktadır. 6 saat (3 hafta) devamsızlık yaptığınız takdirde vize/final sınavına giremezsiniz. Girseniz dahi aldığınız nota bakılmaksızın F verilecektir.
3. Ders başladıktan 10 dakika sonra dersliğin kapısı kapatılacaktır. Dersliğin kapısı kapatıldıktan sonra derse hiç bir şekilde girmeye çalışmayınız. Dersin kapısı kapatıldıktan sonra o hafta için devamsız sayılacaksınız.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sevcan Yağan
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 9-10.50; Perşembe 11-12.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 09.00-13.00 Z04 nolu Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Yüz yüze
- Canlandırma
- Doğaçlama
- Atölye
Temel Kaynaklar
Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU Okul Öncesinde Drama Ankara: Kök Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 16-27.
Akar-Vural, R. & Somers, W.J. (2011). İlköğretimde drama: kuram ve uygulama. Ankara: Pegem.
,Altıntaş, E. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi. (Yüksek lisans 132 Meryem ÇELİK tezi).
Aslan, N. (2011). Dramatik eğitimin ülkemizdeki tarihi. A.Köksal-Akyol (Ed). İlköğretimde drama içinde (s.41-58). İstanbul: Kriter.
Bulut-Pedük, Ş. & Erdoğan, S. (2014). Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinin planlanması. A. Köksal-Akyol (Ed). Her yönüyle okul öncesi eğitim-3 içinde (s.117- 130).
Ankara: Hedef. Can, B. & Cantürk-Günhan, B. (2009). Yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(1).
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eğitimde Dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları.
Yüz yüze, canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
2. Hafta
Eğitimde Dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları.
Yüz yüze, canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
3. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
4. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
5. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
6. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
7. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara sınav yapılmayacaktır.
9. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
10. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
11. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
12. Hafta
Eğitimde Drama planı uygulaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
13. Hafta
Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
14. Hafta
Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
15. Hafta
Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması
Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
16. Hafta
Final sınavı
Çoktan seçmeli ve klasik yazılı sınav yapılacaktır.
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Dramanın tanımını yapabilir
ÖÇ-2
Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir
ÖÇ-3
Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar
ÖÇ-4
Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir,
ÖÇ-5
Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar,
ÖÇ-6
Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir
ÖÇ-7
Uygun drama tekniklerini okul öncesi dönem çocuklarına uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.