Bu derste Topluma Hizmet kavramı tartışılarak gençlerin belirlenen konuya ilişkin etkinlikler yapması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 9.00-11.50/12.00-14.50 TEGV
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 15.00-17.00 Basın Ekspres Yerleşkesi Kat 10, Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup etkinlikleri
Temel Kaynaklar
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) web sayfası
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin tanımı, temel kavramlar
Yüz yüze anlatım ve Uygulama: Ders içeriğinin incelenmesi
2. Hafta
Topluma hizmet uygulamaları için proje belirlenmesi
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) üyelerinin proje ile ilgili sunumu
Yüz yüze anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
4. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
5. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
6. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
7. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
8. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
9. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
10. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
11. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
12. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
13. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
14. Hafta
Saha çalışması
Bireysel ve grup çalışması
15. Hafta
Saha çalışmasının raporlaştırılması ve teslimi
Rapor Teslimi
16. Hafta
Raporların değerlendirilmesi
17. Hafta
Raporların değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
1-Topluma hizmet kavramını tartışır
ÖÇ-2
2-Topluma hizmet projeleri geliştirmek, süreci yönetmek ve uygulama ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ-3
3-Topluma hizmet uygulamalarının topluma yararını tartışır.
ÖÇ-4
4-Çocukların uygulamalar ile eğitimsel yarar sağlaması konusunda projelere katılır.
ÖÇ-5
5-Proje sırasında edindiği deneyimleri raporlaştırarak sunar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.