Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Topluma Hizmet Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0008 4 Topluma Hizmet Uygulamaları 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu derste Topluma Hizmet kavramı tartışılarak gençlerin belirlenen konuya ilişkin etkinlikler yapması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 9.00-11.50/12.00-14.50 TEGV
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 15.00-17.00 Basın Ekspres Yerleşkesi Kat 10, Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, bireysel ve grup etkinlikleri
Temel Kaynaklar

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) web sayfası

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin tanımı, temel kavramlar Yüz yüze anlatım ve Uygulama: Ders içeriğinin incelenmesi
2. Hafta Topluma hizmet uygulamaları için proje belirlenmesi Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) üyelerinin proje ile ilgili sunumu Yüz yüze anlatım ve Uygulama
3. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
4. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
5. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
6. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
7. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
8. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
9. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
10. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
11. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
12. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
13. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
14. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
15. Hafta Saha çalışmasının raporlaştırılması ve teslimi Rapor Teslimi
16. Hafta Raporların değerlendirilmesi
17. Hafta Raporların değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-11-Topluma hizmet kavramını tartışır
ÖÇ-22-Topluma hizmet projeleri geliştirmek, süreci yönetmek ve uygulama ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ-33-Topluma hizmet uygulamalarının topluma yararını tartışır.
ÖÇ-44-Çocukların uygulamalar ile eğitimsel yarar sağlaması konusunda projelere katılır.
ÖÇ-55-Proje sırasında edindiği deneyimleri raporlaştırarak sunar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5