Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına giriş düzeyinde bir hukuk bilgisi edindirmek, eğitim ile hukuk arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, eğitim hukuku ile ilgili olan hukuk dallarını uluslarası ve yerel mevzuat çerçevesinde ingelemektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları
Konu anlatımı
2. Hafta
Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları
Konu anlatımı
3. Hafta
Eğitim Hukuku Tanım, Kapsam, Hukuk Sistemindeki Yeri
Konu anlatımı
4. Hafta
Eğitim Hakkı ile İlişkili Temel Kavramlar
Konu anlatımı
5. Hafta
Eğitim Hakkının Uluslararası Yasal Dayanakları
Konu anlatımı
6. Hafta
Eğitim Hakkının Ulusal Yasal Dayanakları
Konu anlatımı
7. Hafta
Eğitim Hukuku Çerçevesinde İnsan Hakları ve Çocuk Hakları
Konu anlatımı
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları
Konu anlatımı
10. Hafta
Eğitim Yöneticilerinin Hak ve Sorumlulukları, Maarif Müfettişlerinin Hak ve Sorumlulukları, Velilerin Hak ve Sorumulukları
Konu anlatımı
11. Hafta
Disiplin Hukuku
Konu anlatımı
12. Hafta
Disiplin Hukuku
Konu anlatımı
13. Hafta
Eğitim hukukunun Diğer alanları
Konu anlatımı
14. Hafta
Yabancı Ülkelerde Eğitim Hukuku
Konu anlatımı
15. Hafta
Sınav
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Hak, hukuk ve eğitim hukuku ile ilgili kavramları açıklayabilir
ÖÇ-2
2. Hak ve Özgürlüklerin önemini tartışabilir
ÖÇ-3
3. Eğitimde dramanın kullanımını tartışabilir.
ÖÇ-4
4. Eğitime ilişkin hak ve özgürlüklerini eğitim süreçlerinde uygulayabilir.
ÖÇ-5
5. Eğitim hukukuna ilişkin hukuki belgeleri değerlendirebilir.
ÖÇ-6
6. Öğretmenlerin hak ve sorumluluklarını rolünü analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.