Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 4003 4 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Müzik ve Hareket Eğitimi açısından öğrencilerin donanım kazanmalarını sağlamak
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İlkay Nişancı
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, Z-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Orff-Schulwerk Pedagojisi, Gordon Teori, Duyulardan duyguya
Temel Kaynaklar 1. İlkay Nişancı Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Beden kullanımı Uygulamalı anlatım
2. Hafta Enstrümanı tanıma Uygulamalı anlatım
3. Hafta Enstrüman eğitimi, hareket, ses Uygulamalı anlatım
4. Hafta Sesi tanıma Uygulamalı anlatım
5. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
6. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
7. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Sözlü AnlatımUygulamalı anlatım
8. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
9. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
10. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
11. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
12. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
13. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
14. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
15. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
16. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
17. Hafta Enstrüman ve Ses Eğitimi Uygulamalı anlatım
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Öğrenciler duyduğu melodiye doğru tonda eşlik eder
ÖÇ-2Öğrenciler duyduğu tempoya doğru tempoda ve ritimde eşlik eder.
ÖÇ-3Öğrenciler ukulele enstrümanını çalarken doğru tonda şarkı söyler.
ÖÇ-4Öğrenciler genel müzik teorisi ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ-5Parmak oyunu, tekerleme, çocuk şarkısı üretebilir.
ÖÇ-6Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6