Müzik ve Hareket Eğitimi açısından öğrencilerin donanım kazanmalarını sağlamak
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İlkay Nişancı
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, Z-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Orff-Schulwerk Pedagojisi, Gordon Teori, Duyulardan duyguya
Temel Kaynaklar
1. İlkay Nişancı Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Beden kullanımı
Uygulamalı anlatım
2. Hafta
Enstrümanı tanıma
Uygulamalı anlatım
3. Hafta
Enstrüman eğitimi, hareket, ses
Uygulamalı anlatım
4. Hafta
Sesi tanıma
Uygulamalı anlatım
5. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
6. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
7. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Sözlü AnlatımUygulamalı anlatım
8. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
9. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
10. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
11. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
12. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
13. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
14. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
15. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
16. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
17. Hafta
Enstrüman ve Ses Eğitimi
Uygulamalı anlatım
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Öğrenciler duyduğu melodiye doğru tonda eşlik eder
ÖÇ-2
Öğrenciler duyduğu tempoya doğru tempoda ve ritimde eşlik eder.
ÖÇ-3
Öğrenciler ukulele enstrümanını çalarken doğru tonda şarkı söyler.
ÖÇ-4
Öğrenciler genel müzik teorisi ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ-5
Parmak oyunu, tekerleme, çocuk şarkısı üretebilir.
ÖÇ-6
Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.