Sanatın tanımı ve işlevini ifade etme, Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemini bilme, Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini kavrama, Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıklarını kavrama, Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri bilme, Sanat materyallerini ve okulöncesinde kullanımını açıklama, Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemini bilme
-Yüz yüze
Tahta, CD-DVD, Yazılı Materyaller, Projeksiyon Makinesi-Slayt
Temel Kaynaklar
Artut, K. (2007) Okul Öncesinde Resim Eğitimi, 2.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık Abacı, O. (2000) Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi, İstanbul: Morpa Yayınlar
Diğer Kaynaklar
-Alakuş, A. O. ve Mercin, L. (Eds) (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem yayınları Althouse, R., Johnson, M. H. and Mitchell, S. T. (2003).The Colors of Learning: Integrating the Visual Arts into the Early Childhood Curriculum, Newyork:Teachers College Press
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı Faaliyet ve işleyişinin açıklanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sanatın tanımı ve işlevi
Sözlü anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Sanatın tanımı ve işlevi
Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi
Uygulama
6. Hafta
Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri
Uygulama
7. Hafta
Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri
Sözlü anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları
Sözlü anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri
Sözlü anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Sanat materyalleri ve okul öncesinde kullanımı
Sözlü anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Sanat materyalleri ve okul öncesinde kullanımı
Sözlü anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemi
Sözlü anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemi
Sözlü anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü anlatım ve Uygulama
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sanatın tanımı ve işlevini ifade eder
ÖÇ-2
2. Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemini bilir
ÖÇ-3
3. Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini bilir
ÖÇ-4
4. Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıklarını ifade eder
ÖÇ-5
5. Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri bil
ÖÇ-6
6. Sanat materyallerini ve okulöncesinde kullanımını açıklar
ÖÇ-7
7. Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemini ifade eder
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.