Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Temel kavramlar ve beden eğitiminin tarihçesi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Fiziksel gelişim ve motor gelişim arasındaki bağlantı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Motor gelişim ve dönemleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Temel hareket becerileri - Lokomotor beceriler
Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
Temel hareket becerileri - manipülatif beceriler
Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Fiziksel aktivite/hareketin çocuk için çok boyutlu (gelişimsel, fizyolojik ve psikolojik sağlık vb) faydaları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Hareket etkinliği tanıtımı - okul öncesi eğitim programına göre içeriği nasıl olmalıdır, hangi kazanım ve göstergeler ile çalışılır, oyun ve hareket etkinlikleri aynı kapsamda mıdır?
Sözlü anlatım
10. Hafta
Hareket etkinliğinde uygulanması gereken aşamaların önemi ve gerekliliği (ısınma, soğuma ve esneme)
Sözlü anlatım
11. Hafta
Hareket etkinlikleri planlanırken dikkat edilmesi gerekenler (süre, ortam, ekipman, kıyafet vb.)
Sözlü anlatım
12. Hafta
Hareket eğitim programı planlamada dikkat edilmesi gerekenler ve program planı hazırlayabilme
Sözlü anlatım
13. Hafta
Ulusal ve uluslar arası hareket eğitim programlarından örnekler
Sözlü anlatım
14. Hafta
Hareket becerilerinin geliştirilmesi için faydalanılabilecek okul dışı ortamlar ve hareketin diğer etkinlikler ile bütünleştirilmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Hareket becerilerinin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
16. Hafta
Final sınavı
Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
1. Çocukta motor gelişimi ve özelliklerini bilir
ÖÇ-2
2. Hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimini bilir
ÖÇ-3
3. Oyun ve hareket arasındaki ilişkiyi bilir
ÖÇ-4
4. yaşlara göre hareket gelişimini bilir
ÖÇ-5
5. hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanmasını yapabilir
ÖÇ-6
6. Hareket etkinliklerinde uygun materyal ve kıyafet seçimini bilir.
ÖÇ-7
7. Fiziksel aktivitenin çocuğun gelişimindeki önemini bilir
ÖÇ-8
8. okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.