Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

 

Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması Sözlü anlatım
2. Hafta Temel kavramlar ve beden eğitiminin tarihçesi Sözlü anlatım
3. Hafta Fiziksel gelişim ve motor gelişim arasındaki bağlantı Sözlü anlatım
4. Hafta Motor gelişim ve dönemleri Sözlü anlatım
5. Hafta Temel hareket becerileri - Lokomotor beceriler Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta Temel hareket becerileri - manipülatif beceriler Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta Fiziksel aktivite/hareketin çocuk için çok boyutlu (gelişimsel, fizyolojik ve psikolojik sağlık vb) faydaları Sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Hareket etkinliği tanıtımı - okul öncesi eğitim programına göre içeriği nasıl olmalıdır, hangi kazanım ve göstergeler ile çalışılır, oyun ve hareket etkinlikleri aynı kapsamda mıdır? Sözlü anlatım
10. Hafta Hareket etkinliğinde uygulanması gereken aşamaların önemi ve gerekliliği (ısınma, soğuma ve esneme) Sözlü anlatım
11. Hafta Hareket etkinlikleri planlanırken dikkat edilmesi gerekenler (süre, ortam, ekipman, kıyafet vb.) Sözlü anlatım
12. Hafta Hareket eğitim programı planlamada dikkat edilmesi gerekenler ve program planı hazırlayabilme Sözlü anlatım
13. Hafta Ulusal ve uluslar arası hareket eğitim programlarından örnekler Sözlü anlatım
14. Hafta Hareket becerilerinin geliştirilmesi için faydalanılabilecek okul dışı ortamlar ve hareketin diğer etkinlikler ile bütünleştirilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Hareket becerilerinin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
16. Hafta Final sınavı Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-11. Çocukta motor gelişimi ve özelliklerini bilir
ÖÇ-22. Hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimini bilir
ÖÇ-33. Oyun ve hareket arasındaki ilişkiyi bilir
ÖÇ-44. yaşlara göre hareket gelişimini bilir
ÖÇ-55. hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanmasını yapabilir
ÖÇ-66. Hareket etkinliklerinde uygun materyal ve kıyafet seçimini bilir.
ÖÇ-77. Fiziksel aktivitenin çocuğun gelişimindeki önemini bilir
ÖÇ-88. okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--