Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 6005 6 Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Türkiye'de ve Dünya'da çocuk edebiyatının gelişimi ve önemi konusundaki bilgilerini arttırmak; erken çocukluk dönemi edebiyat ürünleri, edebiyat uygulamaları, nitelikli çocuk kitaplarının özellikleri, çocuk kitabı tasarımı, çocuk edebiyatı ve medya ürünleri, çocuk yayıncılığı konusunda beceri gelişimini desteklemektir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 11:00 - 12:50, Basınekspres
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 15:00 - 15:50 Ofis, Basınekspres
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze, 

-Anlatım,

-Tartışma,

-Soru-cevap,

-Grup çalışması

 
Temel Kaynaklar

Çocuk Edebiyatı (2022) Ceylan, Ş (Ed.) Eğiten Yayıncılık, Ankara

Çocuk Edebiyatı (2018) Gönen M. (Ed.) Vize Yayıncılık, Ankara

Resimli Çocuk Kitapları

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders hakkında bilgilendirme, izlencenin paylaşımı, beklentilerin alınması Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi Çocuk edebiyatının tarihi Sözlü anlatım, sunu, tartışma
3. Hafta Temel kavramlar, resimli çocuk kitabı, resimli kitap Sözlü anlatım, sunu, tartışma
4. Hafta Çocuk yazını türleri, incelenmesi Sözlü anlatım, sunu, tartışma
5. Hafta Çocuk kitaplarının çocuğun gelişimine katkısı Öğrenme merkezinin düzenlenmesi Sözlü anlatım, sunu, tartışma
6. Hafta Nitelikli çocuk yazını, içerik özellikleri Sözlü anlatım, sunu, tartışma
7. Hafta Nitelikli çocuk yazını fiziksel özellikler, resimleme Sözlü anlatım, sunu, tartışma
8. Hafta Resimli çocuk kitaplarında zor konular Sözlü anlatım, değerlendirme
9. Hafta Ara Değerlendirme Sözlü anlatım, sunu, tartışma
10. Hafta Hikâye anlatma yöntem ve teknikleri Sözlü anlatım, sunu, tartışma
11. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım, grup çalışması
12. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım, grup çalışması
13. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım, grup çalışması
14. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım, grup çalışması
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini aktarır.
ÖÇ-2Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerik ve eğitsel) listeler.
ÖÇ-3Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunu ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirler.
ÖÇ-4Çocuklara seslenen çeşitli edebi yazınsal türlerin ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarını tartışır.
ÖÇ-5Nitelikli çocuk edebiyatı türlerini içerik, biçimsel ve resimleme özellikleri açısından bilir.
ÖÇ-6Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmi, düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı eserlerinin işlevini tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6