Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Ahlak ve Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0011 6 Eğitimde Ahlak ve Etik 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları öğretmen adaylarına tanıtmak, günlük yaşantıları ve profesyonel iş yaşantılarında etik ilkelere uygun ve sorumluluklarının bilincinde bireyler olabilmeleri için gereken mesleki bilgi, beceri ve yeterliği kazandırmaktır. 

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri RPD: Pazartesi 13:00-14:50 Basın Ekspres Yerleşkesi Z-01 OKL: Çarşamba 09:00-10:50 Basın Ekspres Yerleşkesi L-02 Çarşamba 11:00-12:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-302
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 11.00-16.00 Basın Ekspres Yerleşkesi B Blok Kat:9 907 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap

Sözlü anlatım,vaka analizi,tartışma.

Temel Kaynaklar

Ada, Ş. Ve Silman, F. (Ed.). (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.

İlğan, A. (Ed.). (2021). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders izlencesi ve dersin tanıtımı. Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve teoriler Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap Sözlü anlatım,vaka analizi,tartışma
2. Hafta Etik, etik ilkeler ve kurallar, meslek etiği, etik ve hukuk ilişkisi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
3. Hafta Etik, ahlak ve eğitim ilişkisi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
4. Hafta Toplumsal, kültürel, yasal ve profesyonel bir meslek olarak öğretmenlik Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
5. Hafta Eğitim hakkı Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde hak ve sorumluluklar Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
7. Hafta Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta İş, meslek ve eğitimde etik dışı davranışlar Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
9. Hafta ARA SINAV ARA SINAV
10. Hafta Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
11. Hafta Etik model olarak öğretmen ve öğretmenlik meslek etik ilkeleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, drama
12. Hafta Eğitimde ahlak ve okullarda ahlak eğitimi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta Etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap), örnek olay
14. Hafta Bilimsel araştırmalarda etik Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
15. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışır.
ÖÇ-2Öğretim yeterliklerini listeler.
ÖÇ-3Mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz eder.
ÖÇ-4Öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlar.
ÖÇ-5Öğretmen-ebeveyn ilişkisinin temel prensiplerini tanımlar.
ÖÇ-6Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
ÖÇ-7Etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ-8Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8