Dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları öğretmen adaylarına tanıtmak, günlük yaşantıları ve profesyonel iş yaşantılarında etik ilkelere uygun ve sorumluluklarının bilincinde bireyler olabilmeleri için gereken mesleki bilgi, beceri ve yeterliği kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
RPD: Pazartesi 13:00-14:50 Basın Ekspres Yerleşkesi Z-01
OKL: Çarşamba 09:00-10:50 Basın Ekspres Yerleşkesi L-02
Çarşamba 11:00-12:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 11.00-16.00 Basın Ekspres Yerleşkesi B Blok Kat:9 907 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
Sözlü anlatım,vaka analizi,tartışma.
Temel Kaynaklar
Ada, Ş. Ve Silman, F. (Ed.). (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.
İlğan, A. (Ed.). (2021). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders izlencesi ve dersin tanıtımı.
Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve teoriler
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
Sözlü anlatım,vaka analizi,tartışma
2. Hafta
Etik, etik ilkeler ve kurallar, meslek etiği, etik ve hukuk ilişkisi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
3. Hafta
Etik, ahlak ve eğitim ilişkisi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
4. Hafta
Toplumsal, kültürel, yasal ve profesyonel bir meslek olarak öğretmenlik
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
5. Hafta
Eğitim hakkı
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta
Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde hak ve sorumluluklar
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
7. Hafta
Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta
İş, meslek ve eğitimde etik dışı davranışlar
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
9. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
10. Hafta
Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
11. Hafta
Etik model olarak öğretmen ve öğretmenlik meslek etik ilkeleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, drama
12. Hafta
Eğitimde ahlak ve okullarda ahlak eğitimi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta
Etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap), örnek olay
14. Hafta
Bilimsel araştırmalarda etik
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
15. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışır.
ÖÇ-2
Öğretim yeterliklerini listeler.
ÖÇ-3
Mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz eder.
Öğretmen-ebeveyn ilişkisinin temel prensiplerini tanımlar.
ÖÇ-6
Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
ÖÇ-7
Etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ-8
Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.