Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Orta çağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimle ilgili bazı kavramlar
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilimle ilgili bazı kavramlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yanıltmacalar
Sözlü anlatım
4. Hafta
Bilim, Bilimsel Yöntem
Sözlü anlatım
5. Hafta
Bilimsel buluşları etkileyen etmenler, bilimsel açıklaması olmayan 13 gözlem
Sözlü anlatım
6. Hafta
Bilim ve Teknolojideki Gelişmeler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Bilim ve Teknolojideki Gelişmeler
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Bilim ve Teknolojideki Gelişmeler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Bilim ve Teknolojideki Gelişmeler
Sözlü anlatım
11. Hafta
Bilim ve Teknolojideki Gelişmeler
Sözlü anlatım
12. Hafta
Bilim Felsefesiyle Uğraşan Bazı Düşünürler
Sözlü anlatım
13. Hafta
Bilim Felsefesiyle Uğraşan Bazı Düşünürler
Sözlü anlatım
14. Hafta
Bilimde Etik
Sözlü anlatım
15. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
16. Hafta
Final sınavı
Sınav
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilim Tarihi disiplininin yöntemlerini bilir.
ÖÇ-2
Bilim Felsefesi disiplininin yöntemlerini uygular.
ÖÇ-3
Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi disiplinlerini ilişkilendirir.
ÖÇ-4
Bilimsel gelişmeleri doğuran felsefeleri çıkarsar.
ÖÇ-5
Bilim Tarihi ve Felsefesi alanında yapılmış çalışmaları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.