Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre farkındalığı, duyarlılığı ve bilinci oluşturmak; okul öncesi dönem çocukları ile gerçekleştirilebilecek çevre temelli etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mehmet Nur Tuğluk
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
15.00-15-15 30 302
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-CATS
Temel Kaynaklar
Akdağ, Z. (2014). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. İçinde M. Metin ve Ç. Şahin (Ed.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (251 – 270). Ankara: Pegem Akademi.
Amsel, S. (2012). Çocuklar için her yönüyle çevre kitabı (C. Sevinç, Cev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2007).
Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim: Çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
Atasoy, E. (2015). İnsan doğa etkileşimi ve çevre için eğitim. İstanbul: Sentez Yayıncılık.
Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Ogelman, H. (2014). Çocuk ve çevre. Ankara: Eğiten Kitap
Diğer Kaynaklar
Akdağ, Z. (2014). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. İçinde M. Metin ve Ç. Şahin (Ed.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (251 – 270). Ankara: Pegem Akademi.
Amsel, S. (2012). Çocuklar için her yönüyle çevre kitabı (C. Sevinç, Cev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2007).
Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim: Çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
Atasoy, E. (2015). İnsan doğa etkileşimi ve çevre için eğitim. İstanbul: Sentez Yayıncılık.
Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Ogelman, H. (2014). Çocuk ve çevre. Ankara: Eğiten Kitap
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar
Sözlü anlatım
2. Hafta
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi boyutları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkeleri
Sözlü anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konuları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları
Sözlü anlatım, Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Çevre eğitiminde okul aile işbirliği
Uygulama
11. Hafta
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
12. Hafta
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama
Proje
13. Hafta
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama
Proje
14. Hafta
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama
Proje
15. Hafta
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama
Proje
16. Hafta
Final sınavı
Proje
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ-2
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemini bilir.
ÖÇ-3
Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin boyutlarını bilir.
ÖÇ-4
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkelerini uygular.
ÖÇ-5
Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konularını bilir.
ÖÇ-6
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarını bilir.
ÖÇ-7
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarını uygular.
ÖÇ-8
Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir.
ÖÇ-9
Çevre eğitiminde okul aile iş birliği yapar.
ÖÇ-10
Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlar ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.