Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 6003 6 Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre farkındalığı, duyarlılığı ve bilinci oluşturmak; okul öncesi dönem çocukları ile gerçekleştirilebilecek çevre temelli etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Mehmet Nur Tuğluk
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri 15.00-15-15 30 302
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -CATS
Temel Kaynaklar Akdağ, Z. (2014). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. İçinde M. Metin ve Ç. Şahin (Ed.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (251 – 270). Ankara: Pegem Akademi. Amsel, S. (2012). Çocuklar için her yönüyle çevre kitabı (C. Sevinç, Cev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2007). Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim: Çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi. Atasoy, E. (2015). İnsan doğa etkileşimi ve çevre için eğitim. İstanbul: Sentez Yayıncılık. Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Ogelman, H. (2014). Çocuk ve çevre. Ankara: Eğiten Kitap
Diğer Kaynaklar Akdağ, Z. (2014). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. İçinde M. Metin ve Ç. Şahin (Ed.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (251 – 270). Ankara: Pegem Akademi. Amsel, S. (2012). Çocuklar için her yönüyle çevre kitabı (C. Sevinç, Cev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2007). Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim: Çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi. Atasoy, E. (2015). İnsan doğa etkileşimi ve çevre için eğitim. İstanbul: Sentez Yayıncılık. Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Ogelman, H. (2014). Çocuk ve çevre. Ankara: Eğiten Kitap
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar Sözlü anlatım
2. Hafta Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemi Sözlü anlatım
3. Hafta Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi boyutları Sözlü anlatım
4. Hafta Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkeleri Sözlü anlatım ve Uygulama
5. Hafta Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konuları Sözlü anlatım
6. Hafta Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları Sözlü anlatım
7. Hafta Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları Sözlü anlatım, Uygulama
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler Sözlü anlatım
10. Hafta Çevre eğitiminde okul aile işbirliği Uygulama
11. Hafta Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
12. Hafta Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Proje
13. Hafta Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Proje
14. Hafta Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Proje
15. Hafta Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Proje
16. Hafta Final sınavı Proje
17. Hafta Final sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ-2Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemini bilir.
ÖÇ-3Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin boyutlarını bilir.
ÖÇ-4Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkelerini uygular.
ÖÇ-5Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konularını bilir.
ÖÇ-6Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarını bilir.
ÖÇ-7Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarını uygular.
ÖÇ-8Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir.
ÖÇ-9Çevre eğitiminde okul aile iş birliği yapar.
ÖÇ-10Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlar ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9           
ÖÇ 10