Öğretmenlik Uygulaması, öğretmen adayının bir okul öncesi eğitim kurumunda çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak okul öncesi eğitim programını planlayıp, uygulama ve değerlendirme yapabilmesi amacıyla planlanmış bir derstir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mehmet Toran, Doç. Dr. Sevcan Yağan, Öğr. Gör. Eylem Bayram Tuncay, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın Yüksel, Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı .9..-10.50, Cuma 09.00-10.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Doç. Dr. Sevcan YAĞAN, B Blok Kat 9 Oda 903 Çarşamba 13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Yüz yüze
Temel Kaynaklar
T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuz Kitabı
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uygulama öğretmeni ve çocuklar ile tanışma
ve dönem planını paylaşma deneyimlerinin
uygulama öğretim elemanı ile paylaşılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim
elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük
eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım
göstergeler ve kavramların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Aylık eğitim planındaki hazırlanmış olan
değerlendirme bölümünün uygulama
öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi.
Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim
elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük
eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım
göstergeler ve kavramların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
8. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sınav
9. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte incelenmesi. Değerlendirilmesi.
Aylık eğitim planındaki hazırlanmış olan
değerlendirme bölümünün uygulama
öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi.
Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim
elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük
eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım
göstergeler ve kavramların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
16. Hafta
Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik
uygulamalarının uygulama öğretim elemanı
ile birlikte değerlendirilmesi.
Sınav
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
100
ÖÇ-1
Uygulama programının gereklerini yerine getirmek için planlı ve düzenli çalışma içinde olmak,
ÖÇ-2
Uygulama süresince yapılan öneri ve eleştirilerden yararlanarak olumlu yönde mesleki gelişim
sergilemek,
ÖÇ-3
Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması çalışmalarını yürütürken diğer öğretmen adayları,
uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile işbirliği ve iletişim içinde bulunmak,
ÖÇ-4
Okul yönetimi ve uygulama öğretmeni ile iletişim ve işbirliği içinde bulunmak,
ÖÇ-5
Uygulama öğretmeninin eğitim programını aksatmadan verilen görevleri süresi içinde ve
planlandığı biçimde yerine getirmek,
ÖÇ-6
Uygulama okulunun kurallarına uymak,
ÖÇ-7
Eğitim materyallerini verimli kullanmak ve korumak,
ÖÇ-8
Uygulama öğretmeninin sorumluluğundaki etkinliklere katılmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.