Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitiminin önemini kavraması, gerekli teorik bilgileri edinmesi ve bu doğrultuda bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıf içi uygulamalar konusunda pedagojik yetkinlikler kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Erhan Alabay
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00-14:50 BK B-301
Perşembe 15:00-16:50 BK B-301
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13:00-14:50 BK B-301
Perşembe 15:00-16:50 BK B-301
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum ve beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar
Okul Öncesi Dönemde Karakter ve Değerler Eğitimi (Pegem Akademi Yayıncılık)
Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya (Pegem Akademi Yayıncılık)
Diğer Kaynaklar
- Ders içi kaynak paylaşımı.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karakter ve Değerler Eğitimine Yönelik Temel Kavramlar - I
Sözlü anlatım
2. Hafta
Karakter ve Değerler Eğitimine Yönelik Temel Kavramlar - II
Sözlü anlatım
3. Hafta
Karakter gelişimi ve eğitimi.
Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması.
Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri.
Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim.
Sözlü anlatım
10. Hafta
İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili
örnekler.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Final Sınavı
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2
Karakter ve değerler eğitiminin önemini açıklar.
ÖÇ-3
Karakter ve değerler eğitimine dair farklı yaklaşımları açıklar.
ÖÇ-4
Okul öncesi eğitimde karakter ve değerler eğitiminin yerini ve önemini açıklar.
ÖÇ-5
Karakter ve değerler eğitimine yönelik temel sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.