Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Karakter ve Değer Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 7004 7 Karakter ve Değer Eğitimi 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitiminin önemini kavraması, gerekli teorik bilgileri edinmesi ve bu doğrultuda bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıf içi uygulamalar konusunda pedagojik yetkinlikler kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Erhan Alabay
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00-14:50 BK B-301 Perşembe 15:00-16:50 BK B-301
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 13:00-14:50 BK B-301 Perşembe 15:00-16:50 BK B-301
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, sunum ve beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar Okul Öncesi Dönemde Karakter ve Değerler Eğitimi (Pegem Akademi Yayıncılık)

Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya (Pegem Akademi Yayıncılık)
Diğer Kaynaklar - Ders içi kaynak paylaşımı.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Karakter ve Değerler Eğitimine Yönelik Temel Kavramlar - I Sözlü anlatım
2. Hafta Karakter ve Değerler Eğitimine Yönelik Temel Kavramlar - II Sözlü anlatım
3. Hafta Karakter gelişimi ve eğitimi. Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. Sözlü anlatım
4. Hafta Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları. Sözlü anlatım
6. Hafta Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. Sözlü anlatım
7. Hafta Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi Sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri. Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim. Sözlü anlatım
10. Hafta İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi. Sözlü anlatım
11. Hafta Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler. Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. Sözlü anlatım
13. Hafta Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. Sözlü anlatım
14. Hafta Final Sınavı Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2Karakter ve değerler eğitiminin önemini açıklar.
ÖÇ-3Karakter ve değerler eğitimine dair farklı yaklaşımları açıklar.
ÖÇ-4Okul öncesi eğitimde karakter ve değerler eğitiminin yerini ve önemini açıklar.
ÖÇ-5Karakter ve değerler eğitimine yönelik temel sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5