Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mehmet Toran
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
1. Grup Çarşamba 09.00-11.50 / Basın Ekspres Yerleşkesi L01
2. Grup Çarşamba 12.00-14.50 / Basın Ekspres Yerleşkesi Z02
Bekman, S., & Gürlesel, C. F. (2005). Doğru başlangıç: Türkiye’de okul öncesi eğitim. Istanbul: TÜSİAD
ERG-AÇEV. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler, Istanbul: ERG-AÇEV yayınları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
2. Hafta
Çocukluk ve Çocukluğun İnşası
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
3. Hafta
Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihi
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
4. Hafta
Türkiye’de Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Programları
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
5. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
6. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
7. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Politika Önerileri
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
10. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Politika Önerileri
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
11. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
12. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
13. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
14. Hafta
Final Sınavı
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanırlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklar.
ÖÇ-5
Öğrenciler erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri bilir ve açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.