Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 8004 8 Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Mehmet Toran
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri 1. Grup Çarşamba 09.00-11.50 / Basın Ekspres Yerleşkesi L01 2. Grup Çarşamba 12.00-14.50 / Basın Ekspres Yerleşkesi Z02
Görüşme Saatleri ve Yeri BKS Ofis Pazartesi 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Temel Kaynaklar

Bekman, S., & Gürlesel, C. F. (2005). Doğru başlangıç: Türkiye’de okul öncesi eğitim. Istanbul: TÜSİAD

ERG-AÇEV. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler, Istanbul: ERG-AÇEV yayınları

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
2. Hafta Çocukluk ve Çocukluğun İnşası Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
3. Hafta Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihi Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
4. Hafta Türkiye’de Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Programları Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
5. Hafta Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
6. Hafta Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
7. Hafta Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Politika Önerileri Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
10. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Politika Önerileri Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
11. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
12. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
13. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
14. Hafta Final Sınavı Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanırlar.
ÖÇ-3Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklar.
ÖÇ-5Öğrenciler erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri bilir ve açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5