Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri

Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0010 Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Renk Bilgisi, yaratıcılık gibi kavramları bir birinden farklı bir çok uygulama ile deneyimleyerek yaratıcı düşünmelerini sağlamaktır. Sulu boya, akrilik boya, modelleme kili gibi malzemeleri kullanmaya hakimeyet kazanmaları da ders kapsamında amaçlanmaktadır. Bunlarla birlikte  öğrencilere 20. YY. sanatçıları ile ilgili bilgi verilerek sanatçılarla ilgili etkinlik yapamaları da amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Reyhan ULUDAĞ ERASLAN
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz Yüze
Temel Kaynaklar -Düşle ve Çiz. Nikalas Catlow (2008). İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık,

-Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ş.Ö. Aynal, Z.Çetin, H.E.Dağlıoğlu, F.Elibol, H.Z. İnan, E.Ç.Öncü, E. H. Tanju, N.K. Turaşlı, E. Ünlüer, E.Ş. Zeteroğlu (2010). Ankara: Pegem Yayınevi,

-Okulöncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Ş.Oğuzkan, Ö.Demiral, G. Tür (2001) İstanbul: Ya-pa Yayınları,

-Okulöncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi. Y.Argun (2004). Ankara: Anı Yayıncılık

Diğer Kaynaklar  Aydın, İ. (2013). Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem A.: Ankara
Aydın.İ.(2011). Öğretmenlik Mesleğinde Etik. Link: inayetaydin.blogspot.com.tr/2011/ 09/ogretmenlik-meslek-etigi.html
Bahar, E.(2014) Meslek Etiği. Detay yayıncılık: İstanbul
Çelikten,M., Şanal, M. & Yeni, Y. Öğretmenlik Mesleği Özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:19 Yıl: 2005/ 2 207- 237 s.)
Kolçak, M, (2012). Meslek Etiği, Murathan Yayınevi: İstanbul
Öğretmenlik mesleğinde Etik: Hoş geldin Aday Öğretmenim. Link: http://iogm.meb.gov.tr
Taşkaya, S. M. Nitelikli Bir Öğretmende bulunması gereken Özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 33 Yıl: 2012/2 (283- 298 s.)
MEB. Etik Sözleşmesi Duyurusu- 23 Haziran 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğretmenliğin Tanımı ve Öğretmenlerde Bulunması gereken bazı özellikler Ders anlatım ve soru cevap.
2. Hafta Renk Bilgisi ve Renklerin Psikolojik etkilerinin anlatımı. Ders anlatım ve soru cevap.
3. Hafta Renk Bilgisi, Renk Çarkı Uygulaması. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
4. Hafta Sonbahar ile ilgili Yaratıcı etkinlik, Sonbahar Modası. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
5. Hafta Sulu Boya Öğreniyoruz. Sulu Boya uygulaması. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
6. Hafta Sabancı Müzesi Gezisi Gezi ve değerlendirme.
7. Hafta Sabancı Müzesi Rapor Hazırlama. Ders anlatım ve soru cevap.
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta 21. Yüz Yıl Sanatçılarının anlatımı. Ders anlatım ve soru cevap.
10. Hafta Mondirian Resminin Öğrencilere yaratıcı uygulama yaptırılması. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
11. Hafta Poul Klee Resimlerinden yaratıcı etkilik yaptırılması Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
12. Hafta Frida Portresi uygulama çalışması. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
13. Hafta Tuval üzerine yaratıcı Çalışma Akrilik Boya uygulaması. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulam.
14. Hafta Modelleme kili ile üç boyutlu yaratıcı çalışma. Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
15. Hafta Dönem Sonu Sergisi Hazırlama ve dönem değerlendirilmesi. Sergi Hazırlığı ve Değerlendirme.
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 55


ÖÇ-1Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri bilir.
ÖÇ-2Mesleki yozlaşmayı bilir.
ÖÇ-3Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını bilir.
ÖÇ-4Öğretmenlik meslek etiğine uygun davranır.
ÖÇ-5Çalışılan öğrencinin yaş grubuna uygun mesleki etik ilkeleri uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5