Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
OKÖ 0010
Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri
2/0/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Renk Bilgisi, yaratıcılık gibi kavramları bir birinden farklı bir çok uygulama ile deneyimleyerek yaratıcı düşünmelerini sağlamaktır. Sulu boya, akrilik boya, modelleme kili gibi malzemeleri kullanmaya hakimeyet kazanmaları da ders kapsamında amaçlanmaktadır. Bunlarla birlikte öğrencilere 20. YY. sanatçıları ile ilgili bilgi verilerek sanatçılarla ilgili etkinlik yapamaları da amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Reyhan ULUDAĞ ERASLAN
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz Yüze
Temel Kaynaklar
-Düşle ve Çiz. Nikalas Catlow (2008). İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık,
-Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ş.Ö. Aynal, Z.Çetin, H.E.Dağlıoğlu, F.Elibol, H.Z. İnan, E.Ç.Öncü, E. H. Tanju, N.K. Turaşlı, E. Ünlüer, E.Ş. Zeteroğlu (2010). Ankara: Pegem Yayınevi,
-Okulöncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Ş.Oğuzkan, Ö.Demiral, G. Tür (2001) İstanbul: Ya-pa Yayınları,
-Okulöncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi. Y.Argun (2004). Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
Aydın, İ. (2013). Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem A.: Ankara
Bahar, E.(2014) Meslek Etiği. Detay yayıncılık: İstanbul
Çelikten,M., Şanal, M. & Yeni, Y. Öğretmenlik Mesleği Özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:19 Yıl: 2005/ 2 207- 237 s.)
Kolçak, M, (2012). Meslek Etiği, Murathan Yayınevi: İstanbul
Öğretmenlik mesleğinde Etik: Hoş geldin Aday Öğretmenim. Link: http://iogm.meb.gov.tr
Taşkaya, S. M. Nitelikli Bir Öğretmende bulunması gereken Özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 33 Yıl: 2012/2 (283- 298 s.)
MEB. Etik Sözleşmesi Duyurusu- 23 Haziran 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğretmenliğin Tanımı ve Öğretmenlerde Bulunması gereken bazı özellikler
Ders anlatım ve soru cevap.
2. Hafta
Renk Bilgisi ve Renklerin Psikolojik etkilerinin anlatımı.
Ders anlatım ve soru cevap.
3. Hafta
Renk Bilgisi, Renk Çarkı Uygulaması.
Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
4. Hafta
Sonbahar ile ilgili Yaratıcı etkinlik, Sonbahar Modası.
Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
5. Hafta
Sulu Boya Öğreniyoruz. Sulu Boya uygulaması.
Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
6. Hafta
Sabancı Müzesi Gezisi
Gezi ve değerlendirme.
7. Hafta
Sabancı Müzesi Rapor Hazırlama.
Ders anlatım ve soru cevap.
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
21. Yüz Yıl Sanatçılarının anlatımı.
Ders anlatım ve soru cevap.
10. Hafta
Mondirian Resminin Öğrencilere yaratıcı uygulama yaptırılması.
Tuval üzerine yaratıcı Çalışma Akrilik Boya uygulaması.
Ders anlatım ve soru cevap. Uygulam.
14. Hafta
Modelleme kili ile üç boyutlu yaratıcı çalışma.
Ders anlatım ve soru cevap. Uygulama.
15. Hafta
Dönem Sonu Sergisi Hazırlama ve dönem değerlendirilmesi.
Sergi Hazırlığı ve Değerlendirme.
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
55
ÖÇ-1
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri bilir.
ÖÇ-2
Mesleki yozlaşmayı bilir.
ÖÇ-3
Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını bilir.
ÖÇ-4
Öğretmenlik meslek etiğine uygun davranır.
ÖÇ-5
Çalışılan öğrencinin yaş grubuna uygun mesleki etik ilkeleri uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.