Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


AE Seçmeli Alan

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
AE Seçmeli Alan 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Okul öncesi eğitimi alanında oyun ve oyuncak arasındaki ilişkiyi gerçekleştirebilmek, pedagojik niteliklere sahip oyun ve oyuncakları tasarlayabilmek, gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyuncakları tasarlayabilmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 9.00-12.45, 4D0406,Salı,14.00-17.45,4D0406
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım ve Uygulama
Temel Kaynaklar Yalçınkaya, T. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Eğitici Oyun ve Oyuncak Yapımı, İstanbul: Esin Yayınevi. -Goldstein, J. H. (1994). Toys, play, and child development. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar Yalçınkaya, T. ve Yalçınkaya, Ç. D. (2004) Okul Öncesi Dönemde Artık Malzemeyi Değerlendirerek Yapılan Oyuncaklar, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. -Poyraz, H. (1999) Okulöncesi Dönemde oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık -Aksoy, A.B. ve Çiftçi, H.D. (2008) Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Oyun ve oyuncağın kuramsal temelleri. Sözlü Anlatım
2. Hafta Oyun ve oyuncağın tarihsel gelişimi. Sözlü Anlatım
3. Hafta 0-3 yaş arası oyun ve oyuncakların özellikleri. Sözlü Anlatım
4. Hafta 3-6 yaş arası oyun ve oyuncakların özellikleri Sözlü Anlatım
5. Hafta Gelişim alanlarına göre oyun ve oyuncakların özellikleri. Sözlü Anlatım
6. Hafta Oyun ve oyuncağın pedagojik değeri Sözlü Anlatım
7. Hafta Oyuncağın tasarımında kullanılan materyaller ve özellikleri Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta 0-3 yaş çocuklara yönelik oyun ve oyuncak tasarlama Uygulama
10. Hafta 0-3 yaş çocuklara yönelik oyun ve oyuncak tasarlama Uygulama
11. Hafta Gelişim alanlarına uygun oyun ve oyuncak geliştirme Uygulama
12. Hafta Gelişim alanlarına uygun oyun ve oyuncak geliştirme Uygulama
13. Hafta Öğrenme merkezlerine uygun oyuncak tasarlama Uygulama
14. Hafta Artık materyallerden oyuncak geliştirme Uygulama
15. Hafta Oyun ve oyuncağı niteliğine göre değerlendirme Uygulama
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Okul öncesi eğitimde oyun ve oyuncağın önemini bilir.
ÖÇ-2Oyuncağı pedagojik niteliğine göre değerlendirir.
ÖÇ-3Çocuğun gelişimine uygun oyun ve oyuncak tasarlar.
ÖÇ-4Çocukların yaşına uygun oyun ve oyuncak tasarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4