Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Emine Eraslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09.00-12.00: BK A 401
Çarşamba 12.00-15:00 BK A 402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09.00-12.00: BK A 401
Çarşamba 12.00-15:00 BK A 402
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Projeksiyon, Bilgisayar
Temel Kaynaklar
Önder, A. (2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Ankara:PegemA Uayıncılık
Diğer Kaynaklar
Carr, M. (2001). Assessment in early childhood settings. Learning stories. London: Sage Harley, E. (2006). Assessment in the early years. Birth to 8 years. Assessment in the Early Years Newsletter, 1, 1-4. http://www.earlyyears.sa.edu.au/files/links/Early_Years_Newsletter_1.pdf Drummond, M.J. (2009). Assessing children’s learning (2nd edn.). Abingdon, Oxon: David Fulton Publishers. Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara:PDREM Yayınları Yavuzer, H. (2012). Çocuğu Tanımak ve Anlamak, İstanbul:Remzi Kitabevi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
2. Hafta
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemi - Temel ilkeler -Neyi ve niçin değerlendiriyoruz
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Projektif Testler Sosyometrik Testler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Gelişimsel Değerlendirme: - Dil Gelişimi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Gelişimsel Değerlendirme: - Bilişsel Gelişimi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Gelişim Değerlendirme: Motor Gelişim -Kaba Motor -İnce Motor
Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Gelişimsel Değerlendirme: -Kişisel Sosyal Gelişim ve Öz Bakım Becerileri
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Standart Testler: -AGTE Ankara Gelişimsel Tarama Testi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Standart Testler: -Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Standart Testler: -OKHT Okula Hazırlık Testi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Standart Testler -Frostig Görsel Algı Testi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Standart Testler: -Gesell Gelişim Figürleri Testi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Testlerin Yorumu ve Sonuç Yazma
Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım ve Uygulama
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Çocuğu tanımanın önemini açıklar.
ÖÇ-2
2. Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar
ÖÇ-3
3. Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar.
ÖÇ-4
4. Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ-5
5. Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır.
ÖÇ-6
6. Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
ÖÇ-7
7. Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir
ÖÇ-8
8. Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır.
ÖÇ-9
9. Çocuğu tanıma ile program geliştirme arasındaki ilişkiyi kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.