Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 5004 5 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emine Eraslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09.00-12.00: BK A 401 Çarşamba 12.00-15:00 BK A 402
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09.00-12.00: BK A 401 Çarşamba 12.00-15:00 BK A 402
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Projeksiyon, Bilgisayar
 
Temel Kaynaklar  
Önder, A. (2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Ankara:PegemA Uayıncılık
Diğer Kaynaklar

Carr, M. (2001). Assessment in early childhood settings. Learning stories. London: Sage Harley, E. (2006). Assessment in the early years. Birth to 8 years. Assessment in the Early Years Newsletter, 1, 1-4. http://www.earlyyears.sa.edu.au/files/links/Early_Years_Newsletter_1.pdf Drummond, M.J. (2009). Assessing children’s learning (2nd edn.). Abingdon, Oxon: David Fulton Publishers. Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara:PDREM Yayınları Yavuzer, H. (2012). Çocuğu Tanımak ve Anlamak, İstanbul:Remzi Kitabevi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı Sözlü Anlatım ve Uygulama
2. Hafta Çocukları tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemi - Temel ilkeler -Neyi ve niçin değerlendiriyoruz Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta Projektif Testler Sosyometrik Testler Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta Gelişimsel Değerlendirme: - Dil Gelişimi Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta Gelişimsel Değerlendirme: - Bilişsel Gelişimi Sözlü Anlatım ve Uygulama
6. Hafta Gelişim Değerlendirme: Motor Gelişim -Kaba Motor -İnce Motor Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta Gelişimsel Değerlendirme: -Kişisel Sosyal Gelişim ve Öz Bakım Becerileri Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Standart Testler: -AGTE Ankara Gelişimsel Tarama Testi Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta Standart Testler: -Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta Standart Testler: -OKHT Okula Hazırlık Testi Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta Standart Testler -Frostig Görsel Algı Testi Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta Standart Testler: -Gesell Gelişim Figürleri Testi Sözlü Anlatım ve Uygulama
14. Hafta Testlerin Yorumu ve Sonuç Yazma Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta Genel Değerlendirme Sözlü Anlatım ve Uygulama
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Çocuğu tanımanın önemini açıklar.
ÖÇ-22. Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar
ÖÇ-3 3. Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar.
ÖÇ-4 4. Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ-55. Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır.
ÖÇ-6 6. Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
ÖÇ-7 7. Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir
ÖÇ-88. Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır.
ÖÇ-99. Çocuğu tanıma ile program geliştirme arasındaki ilişkiyi kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9