Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 2002 2 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Okul öncesi öğretmen adaylarına çocukluk kavramına ve temel gelişim ilkelerine dair bilgi edindirmek, erken çocuklukta bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal-duygusal gelişim, motor gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanlarına dair gerekli bilgileri edindirmektir.
Ön Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu : Çarşamba 10.00 - 13.00 BK A-302 B Grubu : Çarşamba 13.00 - 16.00 BK A-302
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.00-12.00 BK B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

Tartışma
Temel Kaynaklar Deniz, M.E. (Ed.) (2021). Erken çocukluk döneminde gelişim. Pegem.

Arslan, E. (Ed.) (2016). Erken çocukluk döneminde gelişim. Eğiten Kitap.

Trawik-Smith, J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı). (Çev. Ed. B.Akman). Nobel Yayıncılık.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Gelişim, Gelişimin Temel İlkeleri ve Özellikleri Anlatım-Soru Cevap
2. Hafta Erken çocuklukta beyin gelişimi Anlatım-Soru Cevap
3. Hafta Erken çocuklukta bilişsel gelişim Anlatım-Soru Cevap
4. Hafta Erken çocuklukta dil gelişimi Anlatım-Soru Cevap
5. Hafta Erken çocuklukta motor gelişim Anlatım-Soru Cevap
6. Hafta Erken çocuklukta sosyal-duygusal gelişim Anlatım-Soru Cevap
7. Hafta Erken çocuklukta kişilik gelişimi Anlatım-Soru Cevap
8. Hafta Erken çocuklukta ahlak gelişimi Anlatım-Soru Cevap
9. Hafta ARA SINAV SINAV
10. Hafta Erken çocuklukta cinsel gelişim Anlatım-Soru Cevap
11. Hafta Erken çocuklukta gelişimin gözlemlenmesi Anlatım-Soru Cevap
12. Hafta Erken çocuklukta gelişimin değerlendirilmesi Anlatım-Soru Cevap
13. Hafta Erken çocuklukta gelişimin değerlendirilmesi Anlatım-Soru Cevap
14. Hafta DÖNEM SONU SINAVI SINAV
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 20
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 35


ÖÇ-1Çocukluk kavramını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2Erken çocuklukta gelişim alanlarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-3Gelişim alanlarının desteklenmesinde eğitimcinin rolünü bilir ve açıklar.
ÖÇ-4Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4