Okul öncesi öğretmen adaylarına çocukluk kavramına ve temel gelişim ilkelerine dair bilgi edindirmek, erken çocuklukta bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal-duygusal gelişim, motor gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanlarına dair gerekli bilgileri edindirmektir.
Ön Koşullar
Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu : Çarşamba 10.00 - 13.00 BK A-302
B Grubu : Çarşamba 13.00 - 16.00 BK A-302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10.00-12.00 BK B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Tartışma
Temel Kaynaklar
Deniz, M.E. (Ed.) (2021). Erken çocukluk döneminde gelişim. Pegem.
Arslan, E. (Ed.) (2016). Erken çocukluk döneminde gelişim. Eğiten Kitap.
Trawik-Smith, J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı). (Çev. Ed. B.Akman). Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Gelişim, Gelişimin Temel İlkeleri ve Özellikleri
Anlatım-Soru Cevap
2. Hafta
Erken çocuklukta beyin gelişimi
Anlatım-Soru Cevap
3. Hafta
Erken çocuklukta bilişsel gelişim
Anlatım-Soru Cevap
4. Hafta
Erken çocuklukta dil gelişimi
Anlatım-Soru Cevap
5. Hafta
Erken çocuklukta motor gelişim
Anlatım-Soru Cevap
6. Hafta
Erken çocuklukta sosyal-duygusal gelişim
Anlatım-Soru Cevap
7. Hafta
Erken çocuklukta kişilik gelişimi
Anlatım-Soru Cevap
8. Hafta
Erken çocuklukta ahlak gelişimi
Anlatım-Soru Cevap
9. Hafta
ARA SINAV
SINAV
10. Hafta
Erken çocuklukta cinsel gelişim
Anlatım-Soru Cevap
11. Hafta
Erken çocuklukta gelişimin gözlemlenmesi
Anlatım-Soru Cevap
12. Hafta
Erken çocuklukta gelişimin değerlendirilmesi
Anlatım-Soru Cevap
13. Hafta
Erken çocuklukta gelişimin değerlendirilmesi
Anlatım-Soru Cevap
14. Hafta
DÖNEM SONU SINAVI
SINAV
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
20
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
35
ÖÇ-1
Çocukluk kavramını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2
Erken çocuklukta gelişim alanlarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-3
Gelişim alanlarının desteklenmesinde eğitimcinin rolünü bilir ve açıklar.
ÖÇ-4
Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.