Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Bu ders ile öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimde Temel Kavramları Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası
2. Hafta İletişim becerilerine genel bir bakış Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3. Hafta Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4. Hafta Kişilerarası ilişkiler ve İletişimde Dinleme Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5. Hafta Kişilerarası ilişkiler ve Empati Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6. Hafta Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açma, Johari penceresi Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7. Hafta Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay , Problem Çözme
10. Hafta Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay , Problem Çözme
11. Hafta Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
12. Hafta Kişilerarası ilişkilerde duygusal zeka Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13. Hafta İletişim ve ego durumları Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Dersin Sonlandırılması Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Kişilerarası iletişimin önemini kavramak
ÖÇ-2İletişim modellerini, iletişimi etkileyen faktörleri söyleyebilmek
ÖÇ-3Olumlu ve olumsuz iletişim hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4Dinleme, tepki verme ve soru sorma becerilerini kazanmak
ÖÇ-5Sözsüz iletişim biçimlerini söyleyebilmek
ÖÇ-6İletişimde güvengenlik, çekingenlik ve saldırganlık farklarını söyleyebilmek
ÖÇ-7Kişilerarası iletişimde çatışma çözme becerilerini kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75 
ÖÇ 76 
ÖÇ 77