Bu ders ile öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimde Temel Kavramları
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası
2. Hafta
İletişim becerilerine genel bir bakış
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3. Hafta
Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4. Hafta
Kişilerarası ilişkiler ve İletişimde Dinleme
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5. Hafta
Kişilerarası ilişkiler ve Empati
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6. Hafta
Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açma, Johari penceresi
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7. Hafta
Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay , Problem Çözme
10. Hafta
Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay , Problem Çözme
11. Hafta
Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
12. Hafta
Kişilerarası ilişkilerde duygusal zeka
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13. Hafta
İletişim ve ego durumları
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14. Hafta
Genel Değerlendirme ve Dersin Sonlandırılması
Soru - Cevap, Araştırma ve Uygulama,
Rol Oynama, Düz anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.