Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI 1011 1 Yabancı Dil I 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Ebru Erkacan Temiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi Cats 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
 
Temel Kaynaklar
Global Elementary Teacher's Book& Student's Book, E- Workbook, Class Audio CDs, Teacher's Resource Disk
 
Diğer Kaynaklar www.macmillianenglish.com/global
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, kendini tanıtma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta İsminizi söyleme, 'be' fiilini geniş zaman hali (olumlu cümleler)Sohbet başlatma şekilleri, 'be' fiilinin geniş zaman hali (olumsuz ve soru hali) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Sınıfta kullanılabilecek İnglizce ifadeler; aileyi tanıtma, sahiplik yapısı ('s), e-mail ve web sitesi adresleri sorma ve verme, kişisel bilgi verme, form doldurma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Fiil kullanarak günlük yaşamı anlatma ve sorma, milliyet ve ülke isimleri, yer edatları /from, in , near) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Öğrenilen konuların tekrarı Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Geniş zamanda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri (do, don't), tarih ve saat söyleme, sorma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Boş zaman faaliyetlerini anlatma, sorma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Nesne Zamirleri ve karakter betimleyen sıfatlar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Sayılabilen ve sayılamayan isimler, iç mekanın anlatılması (there is/ there are), otellerin sunduğu olanaklar, eşya isimleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Miktar belirten sıfatlar (some, alot of, much, many) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Otel rezervasyonu yapma, Sipariş verme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Yiyeceklerden bahsetme, ikram ve rica kalıpları Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Favori yiyeceklerin anlatıldığı paragraf yazımı, bir otele e-mail yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Bütünleme Sınavı Bütünleme Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Basit kalıpları ve günlük ifadeleri anlayıp kullanır.
ÖÇ-2Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verir.
ÖÇ-3Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçer.
ÖÇ-4İnsanlarla tanıştığında sosyalleşir.
ÖÇ-5Alışveriş merkezinde iletişime geçer ve alışveriş yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5