Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Ebru Erkacan Temiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi Cats 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar
Global Elementary Teacher's Book& Student's Book, E- Workbook, Class Audio CDs, Teacher's Resource Disk
Diğer Kaynaklar
www.macmillianenglish.com/global
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, kendini tanıtma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
İsminizi söyleme, 'be' fiilini geniş zaman hali (olumlu cümleler)Sohbet başlatma şekilleri, 'be' fiilinin geniş zaman hali (olumsuz ve soru hali)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Sınıfta kullanılabilecek İnglizce ifadeler; aileyi tanıtma, sahiplik yapısı ('s), e-mail ve web sitesi adresleri sorma ve verme, kişisel bilgi verme, form doldurma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Fiil kullanarak günlük yaşamı anlatma ve sorma, milliyet ve ülke isimleri, yer edatları /from, in , near)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Öğrenilen konuların tekrarı
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Geniş zamanda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri (do, don't), tarih ve saat söyleme, sorma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Boş zaman faaliyetlerini anlatma, sorma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Nesne Zamirleri ve karakter betimleyen sıfatlar
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Sayılabilen ve sayılamayan isimler, iç mekanın anlatılması (there is/ there are), otellerin sunduğu olanaklar, eşya isimleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Miktar belirten sıfatlar (some, alot of, much, many)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
Otel rezervasyonu yapma, Sipariş verme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Yiyeceklerden bahsetme, ikram ve rica kalıpları
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Favori yiyeceklerin anlatıldığı paragraf yazımı, bir otele e-mail yazma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Bütünleme Sınavı
Bütünleme Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Basit kalıpları ve günlük ifadeleri anlayıp kullanır.
ÖÇ-2
Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verir.
ÖÇ-3
Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçer.
ÖÇ-4
İnsanlarla tanıştığında sosyalleşir.
ÖÇ-5
Alışveriş merkezinde iletişime geçer ve alışveriş yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.