Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin tanımlanması ve unsurları
Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta
İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim.
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta
Kültürlerarası iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta
Mesleki yazışma teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta
Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta
Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi
Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta
Örgütsel iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta
Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta
Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3
İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4
Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.