Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak.
Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta
Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme.
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi
3. Hafta
Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım. Okuma çalışmaları
4. Hafta
Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma çalışmaları Audio kaset dinletisi
5. Hafta
İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım. Tekrarlar
6. Hafta
Vize Haftası
7. Hafta
Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım. Audio kaset dinletisi
8. Hafta
Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları.
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları
9. Hafta
Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
10. Hafta
İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları
11. Hafta
İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları
12. Hafta
Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları
Sözlü yazılı anlatım
13. Hafta
Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar.
Sözlü ve yazılı anlatım
14. Hafta
Genel tekrarlar
Sözlü ve yazılı anlatım
15. Hafta
Final öncesi moral müzik dinletisi
Müzik metinlerinin çevirisi
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklar ve Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebileceklerdir.
ÖÇ-2
Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabileceklerdir.
ÖÇ-3
Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebileceklerdir.
ÖÇ-4
Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler.
ÖÇ-5
Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.