Öğrencilere sosyal bilimler alanında temel istatistiksel süreçler (İstatistik ile ilgili temel kavramlar, Verilerin düzenlenmesi, Betimlenmesi, Hipotez kavramı, Standart puanlar ve Dağılımlar, Korelasyon) hakkında bilgi ve beceri kazandırılması.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 10:00-11:50, BK-L02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 10:00-12:00 T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Basınekspres Yerleşkesi Eğitim Fakültesi 10. Kat Oda No: 4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
Temel Kaynaklar
1. Büyüköztürk, Ş., Çokluk Ö. ve Köklü, N. (2019). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
1. Can. A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
2. Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
İstatistikte Hipotez Kavramı
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta
İstatistikte Dağılım Türleri: Normal Dağılım, Çarpık Dağılımlar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
11. Hafta
Standart Puanlar: Z ve T Puanları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta
Dağılımlarda Alan İlişkileri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta
Korelasyonun Temelleri, Korelasyon Katsayıları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
14. Hafta
Konu tekrarı ve örnek soru çözümleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayabilmek
ÖÇ-2
İstatistikte değişken ve değişken türlerini açıklayabilmek
ÖÇ-3
Betimsel istatistikleri hesaplayabilmek ve yorumlayabilmek
ÖÇ-4
İstatistikte farklı dağılımları açıklayabilmek (z ve t dağılımları)
ÖÇ-5
Korelasyon ve korelasyon tekniklerinin temel kavramlarını açıklayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.