1.Normal ve normal dışı davranışların tanınması
2. Psikiyatrik bozuklukların tanı kategorilerine göre sınıflandırılması ve hastalıkların tanınması
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Ders devamını sağlamayan öğrenci sınavlara girmiş bile olsa ders notu F olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günleri 15:00-16:50
BK A 202
Görüşme Saatleri ve Yeri
nedimhavle@yahoo.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek vaka
Temel Kaynaklar
Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu- DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri. Hekimler Yayın Birliği. 2.Baskı
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uyku-Uyanıklık Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta
Cinsel Bozukluklar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta
Dürtü Denetimi Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta
Madde ile İlişkili Bozukluklar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta
Kumar Oynama Bozukluğu
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta
Kişilik Bozuklukları-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta
Kişilik Bozuklukları-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Otizm Spektrum Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta
Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta
Özgül Öğrenme Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta
Motor Bozukluklar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta
Dışa Atım Bozuklukları/Stres ile İlişkili Bozukluklar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta
Çocuklarda Davranım Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta
Ölüm, Ölme Süreci ve Yas
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Davranış bozukluklarının ayırt edici özelliklerini yazabilir.
ÖÇ-2
Anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir.
ÖÇ-3
Çocuklarda sık görülen davranış bozukluklarını bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.