Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 8001 8 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçerek, bu konuda kapsamlı bir araştırma ve inceleme yapma, araştırılan konuyu yazılı bir rapor haline getirme ve bu raporu sözlü olarak sunmaları için gerekli bilgi, beceri, tutum ve deneyimleri kazanmalarını amaçlamaktadır.
Ön Koşullar Ders uzaktan öğretim yoluyla yapılacağı için öğrencilerin diz üstü veya masaüstü bilgisayarının olması, mikrofon ve kamera gibi temel donanımın sağlanması
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Alim Kaya
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Haftanın her günü e-posta aracılığıyla
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sunum, Anlatım, Grup Tartışması, Rapor yazma, Alan yazın incelemesi

Temel Kaynaklar Kasapoğlu, K. E. (2010). Bilimsel Anlatım: Yazılı ve Sözlü Sunum İlkeleri. Ankara: Sinemis Yayınları. Etkili  Sunum El Kitabı-Tübitak Tüm PDR ve ilgili alanlar literatürü

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders tanıtımı & Araştırma konularının incelenmesi & PDR hizmetlerinde seminer vermenin yeri Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta Araştırma konularının belirlenmesi, konu dağılımı & Kullanılacak kaynakların özellikleri & Kaynaklara ulaşma yolları Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta Rapor yazma teknikleri ve APA 7 kuralları Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Sunu hazırlama teknikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
6. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
7. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
8. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
9. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
10. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
11. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
12. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
13. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma
14. Hafta Araştırma ödevlerinin sunumu. Genel değerlendirme. Raporların teslimi Sunum, soru-cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Derse Devam / Katılım 1 10
Rapor 1 40


ÖÇ-1Öğrencilerin ve eğitimcilerin PDR alanı açısından öğrenme ihtiyaçlarını tespit eder.
ÖÇ-2Öğrencilerin ve eğitimcilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik literatür taraması yapar.
ÖÇ-3Literatür taraması sonuçlarını, APA 7 yazım kuralları ve etik ilkeler uygun biçimde araştırma raporuna dönüştürür.
ÖÇ-4Araştırma raporunu paylaşmak amacıyla etkili bir sunu hazırlar.
ÖÇ-5Sunum yaparken etkili sunum tekniklerini kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5