Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBE 1001 1 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bilgisayar okuryazarlığı ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Bilgi ve İletişim Teknolojisi Kavramları, Bilgisayarın Kullanımı ve Dosya Yönetimi, Kelime İşlem ve Sunum yazılımlarını kullanarak profesyonel belgeler hazırlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Uzaktan Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 10:00-17:00 CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.

Anlatılan konuların bilgisayar ortamında uygulanması.

Seçilen konularda öğrencilerin araştırma yapması. 

Öğrencilerin araştırdıkları konuları elektronik ortamda metin ve sunum haline getirmesi.

Temel Kaynaklar Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011. 
Diğer Kaynaklar
Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
 
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)
 
Bilgisayara Giriş, Faruk Çubukçu, Gama Basım Yayım Dağıtım, Yayın Yılı: 2011; 726sayfa.
 
Windows 7 ve Ms Office 2010, Hayrettin Üçüncü, Alfa Yayınları, İstanbul, 2011.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kelime İşlem; Kişisel bir bilgisayarda kelime işlemci uygulamasını kullanabilme ile ilgilidir. Microsoft Wrord uygulamasında profesyonel bir metin hazırlanması. Metin başlıkları(Styles), içindekiler(Table of Contents), sütun(Columns) oluşturmak, drop cap, clip art eklemek, dip not(Footnote, Endnote), index hazırlamak. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
2. Hafta Grafik, tablo, resimler için içindekiler hazırlama, Table of figures, caption. Insert sekmesi, TextBox hazırlamak. Font ve Paragraph ayarları. Numbering. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
3. Hafta Microsoft Power Point uygulamasında sunum hazırlamak. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
4. Hafta Metin uygulamasında tablolarla çalışmak. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
5. Hafta Header and Footer, Smart Art, bibliography. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
6. Hafta Font, paragraph, Insert sekmesi coverPage, hyperlink, themes, watermark. Home sekmesi; Font, Paragraph, Styles. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
7. Hafta Developer sekmesi, form hazırlamak, text form field, check box, combo box, picture content control Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta E‑öğrenme içeriği ve yüksek kaliteli çoklu ortam sunumlarıoluşturulmasına yönelik bir yazılım olan Adobe Presenter kullanmak. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
10. Hafta Görüntü ve tasarım uygulaması Adobe Photoshop kullanmak. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
11. Hafta Uygulama Word; Design sekmesi; Document Formating, Insert cover page Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
12. Hafta Uygulama Word; Design sekmesi; Document Formating, Page Background, watermark, page color. Column, grafik, table of figures. Farklı sayfa numaraları vermek. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
13. Hafta Bilgi ve İletişim Teknolojisi Kavramları Bir kişisel bilgisayarın fiziksel yapısı, veri saklama, bellek, vb. temel kavramlar Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
14. Hafta Bilgisayarın Kullanımı ve Dosya Yönetimi Kişisel bir bilgisayarın ve işletim sisteminin temel fonksiyonları. Masaüstü ortamı ve dosyaların, dizinlerin/klasörlerin düzenlenmesi, kopyalanması, taşınması ve silinmesi. Masaüstü sembolleriyle çalışma ve pencereleri yönetmek. Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16