Bu dersin amacı merkezi ve periferal sinir sisteminin yapısı, davranışı ve algılamayı sağlayan sistemleri, cinsellik, saldırganlık, uyku, açlık susuzluk gibi içgüdü ve ihtiyaçların fizyolojik temelleri, hormonlar, içsel saatler, öğrenme ve hafızanın fizyolojik ve nöro-anatomik temelleri, İnsan davranışları, ruhsal hastalıklar ve sinir siteminin yapısı ve nöro-kimyası arasındaki ilişki hakkında bilgi vermektir
Ön Koşullar
Fizyolojik Psikoloji
Eş Koşullar
Fizyolojik Psikoloji
Özel Koşullar
Ders devamını sağlamayan öğrenci sınavlara girmiş bile olsa ders notu F olarak
işlenecektir.
Öğretim Üyeleri
Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günler 13:00-14:50
BK A 202
Görüşme Saatleri ve Yeri
nedimhavle@yahoo.com adresine yazabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Slaytlar ve ders sunumları
Temel Kaynaklar
Temel Biyolojik Psikoloji – Jim Barnes. Çeviri Editörü: Prof.Dr.Ahmet Altındağ Nobel Yayınevi 2014
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinir sisteminin organizasyonu
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
2. Hafta
Nöroanatomi ve Beyin Haritalama
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
3. Hafta
Genler ve Evrim
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
4. Hafta
Beyin gelişimi ve Plastisitesi
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
5. Hafta
Duyu Sistemleri
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
6. Hafta
Motor Kontrol ve Hareket
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
7. Hafta
Güdülenmenin Biyopsikolojisi
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
8. Hafta
Uyku ve Biyolojik Ritmler
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
9. Hafta
Duyguların Biyopsikolojisi
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
10. Hafta
Bellek, Öğrenme ve Amnezi
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
11. Hafta
Lateralizasyon ve Lisan
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
12. Hafta
Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri-1
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
13. Hafta
Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri-2
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
14. Hafta
Soru Cevap
anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İnsan beyninin gelişimini anlar.
ÖÇ-2
Beynin işlevlerini tanımlar.
ÖÇ-3
Fizyolojik ve psikolojik süreçler arasında bağlantı kurar.
ÖÇ-4
Sinir sisteminin yapısını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.