Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 4009 4 YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Bireyin kendisiyle, başkalarıyla, toplumla yaşadığı olası uyumsuzlukları anlamak, uyumu arttırmaya yönelik çalışmalar yapmak için uyumun ve uyumsuzluğun ne olduğu, hangi tür uyum sorunlarının bulunduğu, uyum sorunlarını etkileyen faktörlerin neler olduğu ve uyum problemlerini önleme ve müdahale etmede neler yapılabileceğinin bilinmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri nedimhavle@yahoo.com adresine yazabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
Temel Kaynaklar  Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları – Editör: Firdevs Savi Çakar. Pegem Akademi Yayıncılık. 2021



 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uyum Problemlerine Giriş Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
2. Hafta Gelişim Kuramları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
3. Hafta Doğum Öncesi Gelişim ve Uyum Problemlerine Etkisi Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
4. Hafta Bebeklik Dönemi ve Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
5. Hafta Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemi Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
6. Hafta Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemi Duyu Bütünleme, Dil ve Konuşma Sorunları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
7. Hafta Orta ve Geç Çocukluk Dönemi Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
8. Hafta Ara Sınav -
9. Hafta Ergenlik Dönemi Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
10. Hafta Ergenlerde Riskli Davranışlar ve Uyum Sorunları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
11. Hafta Genç Yetişkinlik Dönemi Uyum Sorunları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
12. Hafta Orta Yetişkinlik Dönemi ve Uyum Sorunları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
13. Hafta Yaşlılık Dönemi Uyum Sorunları Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
14. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklarda Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
15. Hafta Dezavantajlı Çocuklarda Uyum Problemleri Yüz yüze eğitim yöntemi ile sunumlar ve interaktif katılım
16. Hafta Final -
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Uyum problemlerini önleyici çalışmaları planlar.
ÖÇ-2Yaşam dönemlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-3Yaşam dönemlerinde karşılaşılan uyum sorunlarının neler olduğunu bilir.
ÖÇ-4Uyum problemlerine müdahale eder.
ÖÇ-5Uyum ve uyumsuzluk kavramlarını açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5