Bu ders ile lisans öğrencilerinin, karakter ve değer eğitimi alanını tanımaları, eğitim öğretim etkinliklerini bu derste edinecekleri yaklaşımlarla ilişkilendirmeleri, mesleklerinde ve kendi yaşantılarında karakter ve değerlerin önemi doğrultusunda yeterlik kazanmaları hedeflenmiştir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Hatice Leblebici
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 15.00-16.50
Basın Ekspres Yerleşkesi A-303
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günleri 11:00-16:00 Basın Ekspres Yerleşkesi B Blok 9. Kat 07 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi-anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Temel Kaynaklar
-Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar
-Kağan, M. ve Yılmaz, Y. (2020). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Akademi.
-Turan, R. ve Ulusoy K. (2014). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi. Pegem Akademi.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
- Dersin Tanıtımı ve Ders İzlencesi Paylaşımı
- Kavramsal Çerçeve: Temel Kavramlar
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
2. Hafta
- Değerlerin Kaynakları ve Temelleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta
- Değerlerin Sınıflandırılması
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta
- Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta
- Değerler Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
- Karakter ve Değerler Eğitiminde Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta
Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Eğitimciler
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, drama.
7. Hafta
Karakter Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, drama.
8. Hafta
- Karakter Gelişimi ve Eğitiminde Okul ve Çevrenin Rolü
Değer Eğitiminde Kültürler Arası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, drama.
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta
İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta
Türk Eğitim ve Kültür Tarihinde Değerler Eğitimiyle İlgili Örnekler
Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta
Türkiye’de Karakter ve Değerler Eğitimi Uygulama ve Araştırmaları
Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta
Türkiye’de Karakter ve Değerler Eğitimi Uygulama ve Araştırmaları
Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini açıklar.
ÖÇ-3
Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar.
ÖÇ-4
Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.