Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 5005 5 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Ruhsal belirtiler, bulgular ve tanımların öğrenilmesi, öykü alma ve psikiyatrik muayenenin bilinmesi, Psikiyatrik bozuklukların tanı kategorilerine göre sınıflandırılması ve hastalıkların tanınması
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir
Öğretim Üyeleri Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe günleri 13.00-14.50 arası A-202 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe günleri 13.00-14.50 arası A-202 nolu derslik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
Temel Kaynaklar Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu- DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri. Hekimler Yayın Birliği. 2.Baskı
Diğer Kaynaklar -

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ruhsal Belirtiler, Bulgular ve Tanımları-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
2. Hafta Ruhsal Belirtiler, Bulgular ve Tanımları-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
3. Hafta Ruhsal Görüşme ve Öykü Alma-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
4. Hafta Ruhsal Görüşme ve Öykü Alma-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
5. Hafta Şizofreni Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
6. Hafta Bipolar Bozukluk Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
7. Hafta Depresyon Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
8. Hafta Ara Sınav Klasik ve Çoktan Seçmeli
9. Hafta Anksiyete Bozukluğu-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
10. Hafta Anksiyete Bozukluğu-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
11. Hafta Obsesif-Kompulsif Bozukluk Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
12. Hafta Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
13. Hafta Çözülme Bozuklukları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
14. Hafta Bedensel Belirti Bozuklukları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
15. Hafta Yeme Bozuklukları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
16. Hafta Final Sınavı Klasik ve Çoktan Seçmeli
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ruhsal belirtileri tanır
ÖÇ-2Ruhsal bulguları betimler
ÖÇ-3Öykü alma ve muayene yaklaşımlarını bilir
ÖÇ-4Psikiyatrik bozuklukları sınıflandırır
ÖÇ-5Hastalıkları tanımlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5