Ruhsal belirtiler, bulgular ve tanımların öğrenilmesi, öykü alma ve psikiyatrik muayenenin bilinmesi, Psikiyatrik bozuklukların tanı kategorilerine göre sınıflandırılması ve hastalıkların tanınması
Ön Koşullar
Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu
verilir
Öğretim Üyeleri
Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günleri 13.00-14.50 arası A-202 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe günleri 13.00-14.50 arası A-202 nolu derslik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
Temel Kaynaklar
Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu- DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri. Hekimler Yayın Birliği. 2.Baskı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ruhsal Belirtiler, Bulgular ve Tanımları-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
2. Hafta
Ruhsal Belirtiler, Bulgular ve Tanımları-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
3. Hafta
Ruhsal Görüşme ve Öykü Alma-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
4. Hafta
Ruhsal Görüşme ve Öykü Alma-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
5. Hafta
Şizofreni
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
6. Hafta
Bipolar Bozukluk
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
7. Hafta
Depresyon
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
8. Hafta
Ara Sınav
Klasik ve Çoktan Seçmeli
9. Hafta
Anksiyete Bozukluğu-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
10. Hafta
Anksiyete Bozukluğu-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
11. Hafta
Obsesif-Kompulsif Bozukluk
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
12. Hafta
Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
13. Hafta
Çözülme Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
14. Hafta
Bedensel Belirti Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
15. Hafta
Yeme Bozuklukları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
16. Hafta
Final Sınavı
Klasik ve Çoktan Seçmeli
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ruhsal belirtileri tanır
ÖÇ-2
Ruhsal bulguları betimler
ÖÇ-3
Öykü alma ve muayene yaklaşımlarını bilir
ÖÇ-4
Psikiyatrik bozuklukları sınıflandırır
ÖÇ-5
Hastalıkları tanımlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.