Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SINIF YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0012 6 SINIF YÖNETİMİ 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını; sınıf kuralları ve sınıfta disiplini; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimini, sınıfta iletişim ve etkileşim sürecini; sınıfta öğrenci motivasyonunu; sınıfta zaman yönetimini; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rolünü; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimini; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasını; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olayları öğrenmelerini sağlamaktır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Öğrencilerin derse %70 devam zorunlulukları vardır. Derse devam etmeyen öğrenci tüm sınavlara girmiş olsa dahi başarısız sayılır.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün: Pazartesi 10.00-11.50 Yer: B 301
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-14.00 Eğitim Fakültesi Kat 10 Öğr. Üyesi Odası iletişim mail: s.kara@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Okuma, Örnek Olaylar ve sınıf içi tartışmalar
Temel Kaynaklar Argon, T. & Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. 6. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Sınıf yönetimi ile ilgili makaleler

 
Diğer Kaynaklar

Sarpkaya, R. (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayınları. 

 

Demirdağ, S. (2016). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma beklentiler, sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar Sözlü anlatım, soru-cevap
2. Hafta Öğrenci davranışlarını etkileyen toplumsal ve psikolojik etmenler Tartışma
3. Hafta Sınıfta disiplin ve sınıf kuralları Sözlü anlatım, soru-cevap
4. Hafta Sınıfın fiziksel ortamı ve yönetimi Sözlü anlatım, soru-cevap
5. Hafta Sınıf içi iletişim Örnek olay, soru-cevap
6. Hafta Sınıfta motivasyon sağlama ve motivasyon kuramları Örnek olay, soru-cevap
7. Hafta Öğretimin yönetimi Tartışma
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Öğrenciler arasında yaşanan çatışmalar ve çözümü Örnek olay, soru-cevap
10. Hafta Sınıf içi istenmeyen davranışların yönetimi Sözlü anlatım, soru-cevap
11. Hafta Öğretim liderliği Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
12. Hafta Sınıfta adalet ve demokrasi Sözlü anlatım, soru-cevap
13. Hafta Film analizi Örnek olay. tartışma
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenleri Açıklar.
ÖÇ-2Sınıf kuralı yazar.
ÖÇ-3Sınıf yönetiminde sınıfın fiziksel ortamının etkilerini açıklar.
ÖÇ-4Sınıf içi iletişim engellerini sıralar.
ÖÇ-5Sınıfta öğrenci motivasyonunun olumlu/olumsuz etkilerini tartışır.
ÖÇ-6Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlara karşı öğretmenin yapabileceklerini anlatır.
ÖÇ-7Sınıf içinde pozitif disiplin oluşturma yollarını ifade eder.
ÖÇ-8Sınıfta zaman yönetiminin olumlu/olumsuz sonuçlarını tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6                
ÖÇ 7                
ÖÇ 8