Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇOCUK HUKUKU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 8005 8 ÇOCUK HUKUKU 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri, çocuk hakları kavramı, Ulusal ve Uluslararası kaynaklarda çocuk hukuku ile ilgili düzenlemelerin öğrenilerek çocuk haklarının korunması konusunda gereken bilgiye sahip olmak
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Münevver Mertoğlu
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ataköy Yerleşkesi -3.Kat C Koridor Derslik 12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Mail yoluyla her zaman Hafta içi Pazartesi,13-16 Çarşamba 13-16 Şirinevler Kampüsü 6. Kat.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunum, okuma, tartışma,örnek olay incelemesi
Temel Kaynaklar Akyüz, E. (2016). Çocuk Hukuku.

 
Diğer Kaynaklar Ders sunumları ve ders notları

Önerilen kaynak esas alınacak , ayrıca ders notları cats üzerinden gönderilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin, ders sürecinin ve ders kurallarının ölçme değerlendirme yöntemlerinin açıklanması. Ders anlatımı, sunum, okuma
2. Hafta Çocuk hukuku ve haklarının konusu, önemi, ulusal ve uluslararası dayanakları, özellikleri, ilkeleri, hukuk sistemindeki yeri. Ders anlatımı, sunum, okuma
3. Hafta Medeni Hukukta Çocuk Kimdir? Ehliyet Ders anlatımı, sunum, okuma
4. Hafta Çocuk Koruma Kanunu Ders anlatımı, sunum, okuma
5. Hafta Eşitlik ilkesi ve Ayrımcılık Ders anlatımı, sunum, okuma
6. Hafta Çocuğun iyi olma hali-Sağlık, Sağlık Hakkı Ders anlatımı, sunum, okuma
7. Hafta Çocuğun iyi olma hali-Maddi Durum, Fırsat Eşitliği Ders anlatımı, sunum, okuma
8. Hafta Ara Sınav -
9. Hafta Çocuklar için Katılım, yurttaşlık, medya Ders anlatımı, sunum, okuma
10. Hafta Çocuk istismarı, tanımlar Ders anlatımı, sunum, okuma
11. Hafta Çocuk İstismarı, Koruma yolları Ders anlatımı, sunum, okuma
12. Hafta Çocuk istismarı ve Psikolojik danışman sorumlulukları Ders anlatımı, sunum, okuma
13. Hafta Çocuk İşçiliği Ders anlatımı, sunum, okuma
14. Hafta Genel değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 60


ÖÇ-1 Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri ve çocuk haklarını bilir.
ÖÇ-2Uluslararası hukukta çocuk haklarının tarihsel gelişimini açıklar ve çocuk haklarını düzenleyen uluslararası belgelere ilişkin bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Türk Hukuk Sistemi’nde çocuk ve hukuki durumunu özel hukuk ve kamu hukuku çerçevesinde öğrenir.
ÖÇ-4Çocuk istismarı ve türlerine ilişkin bilgi sahibi olur. Çocukları istismara karşı koruyan yasaları öğrenir.
ÖÇ-5Çocukların her açıdan korunmasına yönelik Psikolojik danışmanların mesleki görev ve sorumluluklarını algılar.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5