Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri, çocuk hakları kavramı, Ulusal ve Uluslararası kaynaklarda çocuk hukuku ile ilgili düzenlemelerin öğrenilerek çocuk haklarının korunması konusunda gereken bilgiye sahip olmak
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Münevver Mertoğlu
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ataköy Yerleşkesi -3.Kat C Koridor Derslik 12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Mail yoluyla her zaman Hafta içi Pazartesi,13-16 Çarşamba 13-16 Şirinevler Kampüsü 6. Kat.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunum, okuma, tartışma,örnek olay incelemesi
Temel Kaynaklar
Akyüz, E. (2016). Çocuk Hukuku.
Diğer Kaynaklar
Ders sunumları ve ders notları
Önerilen kaynak esas alınacak , ayrıca ders notları cats üzerinden gönderilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin, ders sürecinin ve ders kurallarının ölçme değerlendirme yöntemlerinin açıklanması.
Ders anlatımı, sunum, okuma
2. Hafta
Çocuk hukuku ve haklarının konusu, önemi, ulusal ve uluslararası dayanakları, özellikleri, ilkeleri, hukuk sistemindeki yeri.
Ders anlatımı, sunum, okuma
3. Hafta
Medeni Hukukta Çocuk Kimdir? Ehliyet
Ders anlatımı, sunum, okuma
4. Hafta
Çocuk Koruma Kanunu
Ders anlatımı, sunum, okuma
5. Hafta
Eşitlik ilkesi ve Ayrımcılık
Ders anlatımı, sunum, okuma
6. Hafta
Çocuğun iyi olma hali-Sağlık, Sağlık Hakkı
Ders anlatımı, sunum, okuma
7. Hafta
Çocuğun iyi olma hali-Maddi Durum, Fırsat Eşitliği
Ders anlatımı, sunum, okuma
8. Hafta
Ara Sınav
-
9. Hafta
Çocuklar için Katılım, yurttaşlık, medya
Ders anlatımı, sunum, okuma
10. Hafta
Çocuk istismarı, tanımlar
Ders anlatımı, sunum, okuma
11. Hafta
Çocuk İstismarı, Koruma yolları
Ders anlatımı, sunum, okuma
12. Hafta
Çocuk istismarı ve Psikolojik danışman sorumlulukları
Ders anlatımı, sunum, okuma
13. Hafta
Çocuk İşçiliği
Ders anlatımı, sunum, okuma
14. Hafta
Genel değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri ve çocuk haklarını bilir.
ÖÇ-2
Uluslararası hukukta çocuk haklarının tarihsel gelişimini açıklar ve çocuk haklarını düzenleyen uluslararası belgelere ilişkin bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3
Türk Hukuk Sistemi’nde çocuk ve hukuki durumunu özel hukuk ve kamu hukuku çerçevesinde öğrenir.
ÖÇ-4
Çocuk istismarı ve türlerine ilişkin bilgi sahibi olur. Çocukları istismara karşı koruyan yasaları öğrenir.
ÖÇ-5
Çocukların her açıdan korunmasına yönelik Psikolojik danışmanların mesleki görev ve sorumluluklarını algılar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.