Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0016 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları kavramlarını kazandırmak Normal çocuk gelişimi ve normal olmayan gelişim süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak Ruhsal bozuklukların belirtileri ve tanılanması ile ilgili kavranların kazandırılması Ruhsal bozukluk belirtileri olan çocukların çocuk ve ergen ruh sağlığı birimlerini yönlendirilmesi süreçleri ile ilgili bilgi kazandırılması Ruhsal bozukluğu olan bireylere okulda yapılabilecek uygulamalar ile ilgili bilgi kazandırmak
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Uzm. Dr. Mahmut Cem Tarakçıoğlu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Uzm. Dr. Mahmut Cem Tarakçıoğlu ,, Salı günleri, 13.00-17.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması, Sözlü anlatım
2. Hafta Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, Sözlü anlatım
3. Hafta Otizm spektrum bozuklukları Sözlü anlatım
4. Hafta Dikkat eksikliği hiperaktivite bozuklukları Sözlü anlatım
5. Hafta Öğrenme bozuklukları, Sözlü anlatım
6. Hafta Anksiyete bozuklukları Sözlü anlatım
7. Hafta Dil, konuşma ve tik bozuklukları Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Duygudurum bozuklukları Sözlü anlatım
10. Hafta Dışa atım bozuklukları Sözlü anlatım
11. Hafta Davranış bozuklukları, karşıt olma karşıt gelme bozukluğu Sözlü anlatım
12. Hafta Cinsel istismar ve travma sonrası stres bozukluğu Sözlü anlatım
13. Hafta Basmakalıp davranış bozuklukları, kendine zarar verici davranışlar Sözlü anlatım
14. Hafta Psikoeğitim ve ebeveynle görüşme Sözlü anlatım
15. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme Sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11) Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları kavramlarını bilip ayırt edebilir
ÖÇ-22) Normal çocuk gelişimi süreçlerini bilir ve normal olmayan süreçlerden ayırabilir
ÖÇ-33) Ruhsal bozuklukların belirtilerini tanır ve işlevselliği ne derecede etkilediğini belirleyebilir
ÖÇ-44) Ruhsal bozukluk belirtileri olan çocukların çocuk ve ergen ruh sağlığı birimlerini yönlendirilmesi süreçlerini koordine edebilir
ÖÇ-55) Ruhsal bozukluğu olan bireylere okulda yapılabilecek uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur ve psikoeğitim çalışmaları yapabilir
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5