Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları kavramlarını kazandırmak
Normal çocuk gelişimi ve normal olmayan gelişim süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak
Ruhsal bozuklukların belirtileri ve tanılanması ile ilgili kavranların kazandırılması
Ruhsal bozukluk belirtileri olan çocukların çocuk ve ergen ruh sağlığı birimlerini yönlendirilmesi süreçleri ile ilgili bilgi kazandırılması
Ruhsal bozukluğu olan bireylere okulda yapılabilecek uygulamalar ile ilgili bilgi kazandırmak
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Uzm. Dr. Mahmut Cem Tarakçıoğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Uzm. Dr. Mahmut Cem Tarakçıoğlu ,, Salı günleri, 13.00-17.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması,
Sözlü anlatım
2. Hafta
Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı,
Sözlü anlatım
3. Hafta
Otizm spektrum bozuklukları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozuklukları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Öğrenme bozuklukları,
Sözlü anlatım
6. Hafta
Anksiyete bozuklukları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Dil, konuşma ve tik bozuklukları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Duygudurum bozuklukları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dışa atım bozuklukları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Davranış bozuklukları, karşıt olma karşıt gelme bozukluğu
Sözlü anlatım
12. Hafta
Cinsel istismar ve travma sonrası stres bozukluğu
Sözlü anlatım
13. Hafta
Basmakalıp davranış bozuklukları, kendine zarar verici davranışlar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Psikoeğitim ve ebeveynle görüşme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Genel tekrar ve değerlendirme
Sözlü anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1) Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları kavramlarını bilip ayırt edebilir
ÖÇ-2
2) Normal çocuk gelişimi süreçlerini bilir ve normal olmayan süreçlerden ayırabilir
ÖÇ-3
3) Ruhsal bozuklukların belirtilerini tanır ve işlevselliği ne derecede etkilediğini belirleyebilir
ÖÇ-4
4) Ruhsal bozukluk belirtileri olan çocukların çocuk ve ergen ruh sağlığı birimlerini yönlendirilmesi süreçlerini koordine edebilir
ÖÇ-5
5) Ruhsal bozukluğu olan bireylere okulda yapılabilecek uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur ve psikoeğitim çalışmaları yapabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.