Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EĞİTİMDE DRAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0021 EĞİTİMDE DRAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Dersin herhangi bir eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersimiz 2 kredidir ve devam zorunluluğu bulunmaktadır. Derse %70 devam edilmelidir. Bu nedenle bir öğrencinin en az 20 (2*14=28 dönem boyunca işlenen ders saati) saat derse gelmesi gerektiğini en fazla 8 saat yani 4 hafta devamsızlık yapabileceğini, ders devamsızlığı 8 saati aşarsa vize ya da final sınavına giremeyecektir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Erkan Alabay
Asistanlar Ders yardımcısı bulunmamaktadır.
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma Günleri, 10.00 - 11.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Erhan ALABAY, Cuma Günleri 12.00-13.00 saatleri arasında / D-04 nolu drama dersliği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Beyin Fırtınası, Rol Alma, Doğaçlama, Rol Yapma Teknikleri kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar -Adıgüzel, Ö. (2022). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. 
Diğer Kaynaklar - Örnek Atölyeler ve Uluslararası makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Ders İçeriğinin Sunulması Sözel Anlatım, Soru Cevap
2. Hafta Tanışma Atölyesi Rol Yapma, Doğaçlama
3. Hafta İletişim Atölyesi Rol Yapma, Doğaçlama, Lider Rolde, Donuk İmge
4. Hafta Drama Nedir? Aşamaları ve Bileşenleri Nelerdir? Rol Yapma, Doğaçlama
5. Hafta Canlandırma Aşaması (Oyun Yazma) Rol Yapma, Doğaçlama
6. Hafta Dramada Kullanılan Teknikler I- İç Ses, Bilinç Koridoru, Rüya Tekniği Rol Yapma, Doğaçlama
7. Hafta Dramada Kullanılan Teknikler II- Doğaçlama, Forum Tiyatro, Sıcak Sandalye Rol Yapma, Doğaçlama
8. Hafta Dramada Kullanılan Teknikler III- Donuk İmge, Lider Rolde, Rol Koridoru Rol Yapma, Doğaçlama
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Dramatik Durum ve Dramatik Durum Yazma Rol Yapma, Doğaçlama
11. Hafta Yazılan Dramatik Durumların Canlandırılması Rol Yapma, Doğaçlama
12. Hafta Dramada Değerlendirme ve Türleri Rol Yapma, Doğaçlama
13. Hafta Drama Planı ve Plan Oluşturma Rol Yapma, Doğaçlama
14. Hafta Drama Planlarının Uygulanması Rol Yapma, Doğaçlama
15. Hafta Dönem Sonu Sınavı Dönem Sonu Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Yaratıcı dramanın kavramlarını bilir.
ÖÇ-2Yaratıcı dramanın aşamalarını söyler
ÖÇ-3Yaratıcı dramanın canlandırma aşamasını hazırlayabilir.
ÖÇ-4Yaratıcı dramada kullanılan farklı canlandırma tekniklerini bilir.
ÖÇ-5Yaratıcı dramada değerlendirme tekniklerini söyler.
ÖÇ-6Yaratıcı drama planı hazırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6