4. Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları ile ilgili farkındalık kazanabilecektir.
5. Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamalarına yönelik farkındalık kazanabilecektir.
6. Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar ve çokkültürlülük üzerine analizler yapabilecektir.
7. Kapsayıcı eğitim kapsamında mülteci çocukların eğitiminde odaklanılan konuları irdeleyebilecektir.
8. Kapsayıcı Eğitim ile ilgili güncel tartışmaları analiz edebilecektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Seray Tatlı Dalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Kapsayici egitim kavraminin felsefi sosyolojik ve psikolojik temelleri
Duz anlatim\soru cevap
3. Hafta
Kapsayici egitimin hukuki dayanaklari
Duz anlatim\soru cevap
4. Hafta
Kapsayici egitimin hedefleri icerigi ve uygulamaya yansimalari
Duz anlatim\soru cevap
5. Hafta
Kapsayici degerlendirme
Duz anlatim\soru cevap
6. Hafta
Kapsayici egitim yaklasim ve uygulamalari
Duz anlatim\soru cevap
7. Hafta
Kapsayici egitimde dezavantajli gruplar
Duz anlatim\soru cevap
8. Hafta
Ara sinav
9. Hafta
Kapsayici egitim ve multeci cocuklarin egitimi
Duz anlatim\soru cevap
10. Hafta
Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari
Duz anlatim\soru cevap
11. Hafta
Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari
Ogrenci sunumlari
12. Hafta
Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari
Ogrenci sunumlari
13. Hafta
Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari
Ogrenci sunumlari
14. Hafta
Donem sonu sinavi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1.a. Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
1.b. Kapsayıcı eğitim kavramının kapsamını açıklar.
1.c. Kapsayıcı eğitim kavramının özel eğitim, bütünleştirilmiş eğitim ve kaynaştırma eğitiminden farklı yönlerini tartışır.
ÖÇ-2
2.a. Kapsayıcı eğitim kavramının felsefi temellerini açıklar.
2.b. Kapsayıcı eğitim kavramının sosyolojik temellerini açıklar.
2.c. Kapsayıcı eğitim kavramının psikolojik temellerini açıklar.
ÖÇ-3
3.a. Kapsayıcı eğitim ile ilgili uluslararası yasal düzenlemeleri tanır.
3.b. Kapsayıcı eğitim ile ilgili ulusal yasal düzenlemeleri tanır.
ÖÇ-4
4.a. Kapsayıcı eğitimin hedeflerinin neler olması gerektiğini sorgular.
4.b. Kapsayıcı eğitimin içeriğinin nelerden oluşması gerektiğine karar verir.
4.c. Kapsayıcı öğretim uygulamalarının nasıl olması gerektiğini tartışır.
4.d. Türkiye’deki öğretim programlarının boyutlarının kapsayıcı eğitim kavramı çerçevesinde inceler.
ÖÇ-5
5.a. İnsan hakları temelli yaklaşımı kavrar.
5.b. Çokkültürlü yaklaşımı kavrar.
5.c. Kültürlere duyarlı eğitimi kavrar.
5.d. Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarını kavrar.
5.e. Farklılıkları olan öğrencilerin eğitimine yönelik çıkarımlarda bulunur.
5.f. Öğretmen ve öğrencilerin kültürel farklılıkları ve bunlarla baş etme yollarını sorgular.
ÖÇ-6
6.a. Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı grupların farkına varır.
6.b. Kapsayıcı eğitim bağlamında dezavantajlı grupların yaşadığı sorunları analiz eder.
6.c. Kapsayıcı eğitimde çokkültürlü eğitimin önemini tartışır.
ÖÇ-7
7.a. Mülteci çocukların eğitiminde dünyadaki uygulamaları inceler.
7.b. Mülteci çocukların eğitiminde Türkiye’deki uygulamaları inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.