öğrencilere okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim-öğretimdeki yeri ve önemini anlama, okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme-öğretme süresi açısından örgütsel yapıları, amaçlarını, özelliklerini kavrayabilme ve Dünyadaki/Türkiye’deki önemli sembollerini-mekanlarını tanıma bilgileri ile öğretmenlik/uzmanlık alanlarının kazanımları doğrultusunda okul dışı öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğrencinin mikrofonu ve kamerası çalışır durumda olmalı, bilgisayarı ve internet bağlantısı olmalıdır.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Gülten Feryal GÜNDÜZ, Salı, 10:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş ve Araştırma-İnceleme yoluyla öğretim stratejisi- anlatım, tartışma ve gözlem yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Temel Kaynaklar
Şen, A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme ortamları, 2.baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar
1. Küçükoğlu, A. ve Kaya, H. İ. (2022). Okul dışı öğrenme ortamları, 2.baskı, Pegem Akademi Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amacı, konuları, işlenişi hakkında bilgi verme.
-
2. Hafta
Öğrenme Türleri, Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta
Okul dışı öğrenmede etkinlik uygulama aşamaları ve ders planı hazırlama – Konu dağıtımları
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Müzelerin tanımı, türleri, özellikleri, müzelerin kullanımı ile öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi)
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri tekniği
5. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Dünyada ve Türkiye’deki Önemli Müzeler, Öğrenci video ve ders planı sunumları)
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi- Gösteri/Sunum tekniği
6. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Bilim Merkezleri-Bilim Kafeler. Planetaryumlar / tanımı, türleri, özellikleri, bilim merkezlerinin kullanımı ile öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi)
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri tekniği
7. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Dünyada ve Türkiye’deki Önemli Bilim Merkezleri, Bilim kafeler, Planetaryumlar. Öğrenci video ve ders planı sunumları)
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi- Gösteri/Sunum tekniği
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
-
9. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Hayvanat bahçeleri ve Akvaryumlar tanımı, kullanımları ile öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi)
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
10. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Dünyada ve Türkiye’deki önemli hayvanat bahçeleri, akvaryumlar. Öğrenci video ve ders planı sunumları)
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi- Gösteri/Sunum tekniği
11. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Botanik Bahçeleri-Milli Parklar, Doğal ortamlar)
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Dünyada ve Türkiye’deki önemli botanik bahçeleri, milli parklar. Öğrenci video ve ders planı sunumları)
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi- Gösteri/Sunum tekniği
13. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamları (Sanayi kuruluşları, Kurumlar, İş ortamları, Sağlık Kuruluşları)
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta
Final
-
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenme türlerini tanımlar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-2
Okul dışı öğrenme ortamlarını tanımlar.
ÖÇ-3
Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.
ÖÇ-4
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
ÖÇ-5
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir.
ÖÇ-6
Dersin kazanımları ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek etkinlik tasarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.