Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre, eğitim ve sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınmada eğitimin rolü, Temel kalkınma istatistikleri, Ekonomik kalkınma sürecinde beşeri sermayenin rolü
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Demet Zafer Güneş
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
Temel Kaynaklar
Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Der). (2019). Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
Başkaya, F. (2000). Kalkınma İktisadının Yükselişi ve Düşüşü. 3. Baskı, Ankara: İmge Yayınları.
Buyruk, H. (2016). Ekonomik Kalkınma Hedefinden Bin Yıl Kalkınma Hedeflerine: Eğitim-Kalkınma İlişkisine Dair Bir Çözümleme, Mülkiye Dergisi, 40 (1), 111-142.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, dersin amacı, ölçme-değerlendirme sürecinin açıklanması
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
2. Hafta
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
3. Hafta
Ekolojik Ayak İzimiz
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
4. Hafta
Ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
5. Hafta
Doğayla uyumlu sürdürülebilir bir toplum
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
6. Hafta
Doğayla uyumlu sürdürülebilir bir toplum
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
7. Hafta
Teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Eğitim, ekonomi ve kalkınma arasındaki ilişkiler, ekonomik kalkınmada eğitimin rolü, eğitimin dışsallık özelliği
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
10. Hafta
Temel kalkınma istatistikleri
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
11. Hafta
Ekonomik kalkınma sürecinde beşeri sermayenin rolü
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
12. Hafta
Göç, yoksulluk ve eşitsizlik
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
13. Hafta
İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
14. Hafta
Sürdürülebilirlik ekseninde insan-doğa ilişkiler, Eğitim ve sürdürülebilirlik
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Final
1
55
ÖÇ-1
Ekolojik ayak izlerimizi sıralar.
ÖÇ-2
Küresel çevre sorunlarını açıklar.
ÖÇ-3
Geri dönüşüm ve ileri dönüşüm kavramlarının farklarını söyler.
ÖÇ-4
Eğitim ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi irdeler.
ÖÇ-5
Temel kalkınmışlık göstergelerinin neler olduğunu açıklayabilecektir
ÖÇ-6
Eğitimin toplumsal sistem boyutundaki dışsallıkları açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.