Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimini etkileyen etmenler, kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri; özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar; kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları; görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; temel iletişim ve beden dili.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Erkan Işık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
erkanisik@aydin.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım
- Tartışma
Temel Kaynaklar
- Kariyer Planlama ve Geliştirme Ders Notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş (Kariyer Kararı Verme, Neleri bilmeliyiz? Kariyer Portfolyosu Nedir?)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
2. Hafta
İlgiler & Kişilik Özellikleri (RAYSGD Modeli)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
3. Hafta
Transfer Edilebilir Beceriler
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
4. Hafta
Yaşam/İş Deneyimleri
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
5. Hafta
Kariyer Hikayem Çalışma Kitabının Nasıl Kullanılacağı? Rol Modeller (KH.1)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
6. Hafta
Favori dergi, televizyon programı, web sitesi (KH.2)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
7. Hafta
Favori Hikâye (KH.3)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
8. Hafta
ARA SINAV
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
9. Hafta
Favori Söz (KH.4)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
10. Hafta
İlk Anılar (KH.5)
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
11. Hafta
Hedef belirleme & Plan Yapma
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
12. Hafta
İş Analizi & İş Arama Becerileri & Akreditasyonun Önemi
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
13. Hafta
Kar Zarar Analizi
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
14. Hafta
Özgeçmiş Hazırlama
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
15. Hafta
İş Görüşmelerine Hazırlanma
Anlatım, Tartışma ve Uygulama
16. Hafta
Yarıyıl Sonu Sınavları
17. Hafta
Yarıyıl Sonu Sınavları
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını bilir
ÖÇ-2
Kariyer sürecini etkileyen etmenleri bilir
ÖÇ-3
Kariyer seçeneklerini araştırır
ÖÇ-4
Özgeçmiş çeşitlerini inceler ve özgeçmiş oluşturabilir
ÖÇ-5
İş görüşmesinde dikkat edilecek huşuları bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.