Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜRK İŞARET DİLİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0023 TÜRK İŞARET DİLİ 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İşaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Eş koşullar bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Özel koşullar bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Eser Dalyan
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, demonstrasyon, uygulama
Temel Kaynaklar -Ders notları ve kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşaret Dili ve Çevre Uygulamaları TİD Alfabesi tanıtımı TİD Alfabesi el ve parmak şekilleri Parmak alfabesinin kullanımı Kelimeleri uygun hızla yazmak Pratik Anlatım ve pratik
2. Hafta İşaret Dili ve Çevre Uygulamaları Adını soyadını yazma Akraba ile ilgili işaretler Aile ile ilgili işaretler Zamirleri kullanma Pratik Anlatım ve pratik
3. Hafta Okul ve Eğitim İşaretleri,Günlük Kullanılan Kelimeler Ders adları, eğitim araçları, okullun bölümleri Günlük kullanılan işaretler (Var-Yok-Olur-Olmaz-İşaret Dili-Türk-Türkçe-vs.) Pratik Anlatım ve pratik
4. Hafta Gıda ve Giyim İşaretleri Meyvalar,Sebzeler,yemekler,içecekler Giyeceklerimiz;kazak,Gömlek,pantolon,ayakkabı Pratik Anlatım ve pratik
5. Hafta TİD Dilbilgisi Kavramları Fiiller,Soru Cümleleri,zıt anlamlılar Cümle kurma çalışması Pratik Anlatım ve pratik
6. Hafta Duygular ve eşyalar Özlemek,ağlamak,gülmek v.s. Evin bölümleri, ev eşyaları Cümle çalışmaları Anlatım ve pratik
7. Hafta Zaman ve Zaman Dilimleri Günler ve aylar Mevsimler,zaman ile ilgili kavramlar ve işaretler Anlatım ve pratik
8. Hafta VİZE Öğrendiğimiz tüm işaretler ve kavramlar ile karşılıklı dialog değerlendirlmesi Karşılıklı dialog değerlendirmesi Vize- Karşılıklı Diyalog Değerlendirme
9. Hafta Zaman ve Zaman Dilimleri Zaman zarfları (Bügün -yarın-dün-hemen-şimdi-önce -sonra-v.s.) Zaman zarflarını cümle içerisinde kullanma Anlatım ve pratik
10. Hafta Renkler ve Cümle Kurma Renkler Cümle içerisinde bağlaç kullanma (ve-veya gibi) Anlatım ve pratik
11. Hafta Hayvanlar ve Meslekler Hayvan ve meslek işaretleri Cümle ve paragraf çalışması Anlatım ve pratik
12. Hafta Günlük Konuşma ve Karşılıklı Dialog Karşılıklı dialog ; nasılsın-iyiyim-teşekkür ederim-özür dilerim-kolay gelsin-günaydın-iyi geceler v.s.) Karşılıklı dialog Anlatım ve pratik
13. Hafta Cografi Terimler ve İller Hava-yağmur-kar-deprem-sel-rüzgar-fırtına-göl-deniz-dağ v.s.) İllerin işaretleri Anlatım ve pratik
14. Hafta FİNAL Karşılıklı dialog ve paragraf çevirme ile değerlendirme Karşılıklı dialog ve paragraf çevirme ile değerlendirme Final- Karşılıklı Diyalog ve Paragraf Çevirme ile Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Türk İşaret Dilinde Mimikler ve Beden Dili
ÖÇ-2Türk İşaret Dilinde Tarihleri ve Rakamlar kullanma
ÖÇ-3Türk işaret dilinde harfler ve ses bilgisini bilir.
ÖÇ-4Türk işaret dilinde sözcük sınıfları ve cümle türlerini bilir.
ÖÇ-5Türk işaret dili ile karşılıklı konuşabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5