Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICI DRAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 3010 YARATICI DRAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Yaratıcı dramanın temel kavramlarını fark etmek. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. Alana yönelik olumlu tutum geliştirilmek. Yaratıcı drama uygularına katılıp, yaratıcı drama atölyesi planlamak. 
Ön Koşullar Yaratıcı Drama dersini seçmiş olmak gerekir.
Eş Koşullar
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Erhan Alabay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-10:50, BK Z-04
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim elemanı DSÜ olduğu için mail üzerinden görüşme talep edilebilir. Mail adresi erhan.alabay@sbu.edu.tr.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Yaratıcı drama etkinliklerinin tamamı uygulamalıdır.

Rol oynama, doğaçlama, oyun oynama, anlatım, rol içinde yazma, sanat ürünü oluşturma vb. yöntem ve tekniklere yer verilir.
Temel Kaynaklar - Akoğuz, A. & Akoğuz, M. (2019), Yaratıcı Drama Etkinlikleri, 5. Baskı, İstanbul, Final Kültür Yayınları.

-San, İ. (2018), Yaratıcı Drama ve Müze, İstanbul, Yeni İnsan Yayınevi.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta TANIŞMA UYUM VE GÜVEN ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
2. Hafta İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
3. Hafta ISINMA, UYUM VE GÜVEN ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
4. Hafta DUYU ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
5. Hafta ALGI VE EMPATİ ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
6. Hafta İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
7. Hafta DOĞAÇLAMA METİNLERİ HAZIRLAMA Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
8. Hafta DRAMADAKİ TEKNİKLER (iÇ SES / BİLİNÇ KORİDORU/ ROL KORİŞDORU) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
9. Hafta DRAMADAKİ TEKNİKLER (SICAK SANDALYE / RÜYA TEKNİĞİ/ DRAMATİZSYON) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
10. Hafta DRAMADAKİ TEKNİKLER (DONUK İMGE / ANLATI TEKNİĞİ / FOTOĞRAF KARESİ) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
11. Hafta FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (GÖÇ KAVRAMI) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
12. Hafta FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (ENGELLİLİK KAVRAMI) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
13. Hafta FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (ERGENLERİN PROBLEMLERİ) Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
14. Hafta ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIKLARI ATÖLYELERİN VE ÖDEVLERİN SUNUMU Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Drama ile ilişkili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2Eğitimde dramanın önemini tartışır.
ÖÇ-3Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler.
ÖÇ-4Rehberlik hizmetlerinde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4