Yaratıcı dramanın temel kavramlarını fark etmek. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. Alana yönelik olumlu tutum geliştirilmek. Yaratıcı drama uygularına katılıp, yaratıcı drama atölyesi planlamak.
Ön Koşullar
Yaratıcı Drama dersini seçmiş olmak gerekir.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Erhan Alabay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-10:50, BK Z-04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim elemanı DSÜ olduğu için mail üzerinden görüşme talep edilebilir. Mail adresi erhan.alabay@sbu.edu.tr.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Yaratıcı drama etkinliklerinin tamamı uygulamalıdır.
Rol oynama, doğaçlama, oyun oynama, anlatım, rol içinde yazma, sanat ürünü oluşturma vb. yöntem ve tekniklere yer verilir.
Temel Kaynaklar
- Akoğuz, A. & Akoğuz, M. (2019), Yaratıcı Drama Etkinlikleri, 5. Baskı, İstanbul, Final Kültür Yayınları.
-San, İ. (2018), Yaratıcı Drama ve Müze, İstanbul, Yeni İnsan Yayınevi.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
TANIŞMA UYUM VE GÜVEN ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
2. Hafta
İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
3. Hafta
ISINMA, UYUM VE GÜVEN ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
4. Hafta
DUYU ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
5. Hafta
ALGI VE EMPATİ ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
6. Hafta
İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
7. Hafta
DOĞAÇLAMA METİNLERİ HAZIRLAMA
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
8. Hafta
DRAMADAKİ TEKNİKLER (iÇ SES / BİLİNÇ KORİDORU/ ROL KORİŞDORU)
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
10. Hafta
DRAMADAKİ TEKNİKLER (DONUK İMGE / ANLATI TEKNİĞİ / FOTOĞRAF KARESİ)
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
11. Hafta
FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (GÖÇ KAVRAMI)
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
12. Hafta
FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (ENGELLİLİK KAVRAMI)
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
13. Hafta
FARKLI KONULARDA HAZIRLANAN DRAMA ATÖLYE UYGULAMASI (ERGENLERİN PROBLEMLERİ)
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
14. Hafta
ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIKLARI ATÖLYELERİN VE ÖDEVLERİN SUNUMU
Rol oynama, doğaçlama, anlatım, rol içinde yazma, oyun oynama, ürün oluşturma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Drama ile ilişkili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2
Eğitimde dramanın önemini tartışır.
ÖÇ-3
Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler.
ÖÇ-4
Rehberlik hizmetlerinde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.