Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 3011 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Yetişkinlik tanımı, yetişkinlerin özellikleri, okul RPD hizmetleri ve yetişkinler, yetişkin öğrenmesi, karşılaşılan başlıca sorunlar, yetişkin eğitimcisinin özellikleri, yetişkin eğitiminin ilkeleri, program türleri ve örnekler, öğretim yöntem ve teknikleri ve ortam düzenlemesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ebru Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğrenciler mail aracılığıyla bana ulaşabilirler. ebru.oguz@msgsu.edu.tr ya da e.oguz@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tatışma ve sunum
Temel Kaynaklar Ereş, F. (2019). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Pegem Akademi. Ankara.

 
Diğer Kaynaklar Yıldız, A. Uysal M. (2009). Yetişkin eğitimi. Kalkedon yayınları. Ankara. 

Sayılan, F. ve Yıldız, A. (2005). Yaşam Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pegem Akademi Yayıncılık.

Konu ile ilgili makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve dersin içeriği paylaşma
2. Hafta Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı anlatım ve tartışma
3. Hafta Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramlar anlatım ve tartışma
4. Hafta Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi anlatım ve tartışma
5. Hafta Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller anlatım ve tartışma
6. Hafta Yetişkinler ve öğrenme anlatım ve tartışma
7. Hafta Hayat boyu öğrenmenin amacı kapsamı ve tarihsel gelişimi anlatım ve tartışma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Türk Eğitim Sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları anlatım ve tartışma
10. Hafta Yetişkin eğitimiyle ilgili araştırmaların incelenmesi-tez makale okuma tartışma
11. Hafta Ana-baba eğitimleri okuma ve tartışma
12. Hafta Sahada PDR konukla dersin işlenmesi soru cevap
13. Hafta Alanda yetişkin eğitimi veren STK'ların incelenmesi okuma ve tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16