Temel bir içgüdü olarak nitelendirilen cinsellik, biyolojik, psikolojik, kültürel, sosyal, ahlaki, antropolojik, politik ve ekonomik boyutları olan, bedensel olduğu kadar duygu ve düşüncenin iç içe geçtiği, oldukça karmaşık bir işleyişi ifade eder. Dersimizde amaç cinselliğin psikolojik ve biyolojik alt yapısını tanımlamak ve psikolojik yardım veren psikolojik danışmanların bilgi düzeyini artırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
nedimhavle@yahoo.com adresine yazabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-Cinsel Sağlık Eğitimi – Kurtman Ersanlı ve Hatice Kumcağız. PEDEM AKADEMİ- 4.Baskı - 2022
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cinsel Sorunlar ve Nedenleri
2. Hafta
Cinsel Eğitim-1
3. Hafta
Cinsel Eğitim-2
4. Hafta
Cinsel Güdü ve Güdülenme
5. Hafta
Cinsel Gelişim Kuramları
6. Hafta
Üreme Sistemi ve Cinsel Sağlık
7. Hafta
Üreme Sağlığı ve Sorunları-1
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Üreme Sağlığı ve Sorunları-2
10. Hafta
Cinsel İlişki ve Doyum
11. Hafta
Gebelik
12. Hafta
Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Önlenmesi
13. Hafta
Cinsel işlev Bozuklukları ve Cinsel Terapi-1
14. Hafta
Cinsel işlev Bozuklukları ve Cinsel Terapi-2
15. Hafta
Cinsel Etik ve Cinsellikle ilgili Yasal Konular
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Cinsel sorunları tanımlayabilmek
ÖÇ-2
Cinsel eğitimin önemi konusunda farkındalık geliştirmek
ÖÇ-3
Cinsel güdülenme konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Cinsel gelişim kavramlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-5
Üreme Sistemi ile ilgili kavramları tanımlayabilmek
ÖÇ-6
Üreme sağlığı ve sorunlarını açıklayabilmek
ÖÇ-7
Sağlıklı cinsel ilişkiyle ilgili temel boyutlar ve genel bilgileri bilmek
ÖÇ-8
Gebelik sürecine dair kavramları öğrenmek
ÖÇ-9
Cinsel yolla bulaşan hastalıkların bulaş yolarını ve korunma şekillerini açıklayabilmek
ÖÇ-10
Cinsel terapi ve farklı terapi ekollerini bilmek
ÖÇ-11
Cinsel etik ve cinsellikle ilgili yasal konuları açıklayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2
Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3
Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4
Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5
Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6
Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7
Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8
Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9
Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10
Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11
Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12
Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14
Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15
Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16
Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.