Geleneksel enerji kaynaklarının çeşitli biçimlerini anlar
Mevcut enerji senaryosunu ve enerji tasarrufu ihtiyacını öğrenir
Çeşitli yenilenebilir enerji türlerini açıklar
Hem yerel hem de endüstriyel uygulamalar için yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını ana hatlarıyla belirtir
Yenilenebilir enerji kaynaklarının çevresel yönlerini analiz eder
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi. Berrak Öztürk Şimşek
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 10.00-13.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım
Dönem başından öğrenci grupları belirlenecek ve vize sınavı sonrası her grup kendi konusuyla ilgili projesini sunacaktır.
Temel Kaynaklar
Renewable Energy, Oxford University Pres, 2002
Diğer Kaynaklar
Tony Burton, et al, “Wind Energy Handbook” , John Wiley & Sons, 2001 Deo Prasadand Mark Snow, “Designing With Solar Power: A Source Book For Building Integrated Photovoltaics” The Images publishing group, 2005. Sally Morgan, “Alternative Energy Sources”, Heinemann Educational Books, 2002 “Renewable Energy”, Oxford University Pres, 2002
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Genel konsept, Geleneksel ve Yenilenebilir Enerji Üretimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Türkiye ve dünyadaki enerji potansiyelleri, Çeşitli formlarda enerji ve enerjinin korunumu
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yenilenebilir Enerji ve Yenilenemeyen enerji sistemleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Rüzgâr Enerjisi, Türkiye ve Dünya’daki Rüzgâr Enerji Potansiyeli, Rüzgar Türbinli Güç Sistemleri, Rüzgar Hızı ve Enerji Dağılımları.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Hidrolik enerji, Türkiye ve dünyadaki hidrolik potansiyel
Sözlü anlatım
6. Hafta
Jeotermal enerji, Türkiye ve dünyadaki hidrolik potansiyel
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Ramazan Bayramı
9. Hafta
Nükleer enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
10. Hafta
Dalga ve okyanus enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
11. Hafta
Çöp ve biyokütle enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
12. Hafta
Hibrit enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
13. Hafta
Doğal gaz enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
14. Hafta
Hidrojen enerji santralleri, çalışması, Türkiye ve dünyadaki yeri
Sözlü anlatım+proje sunumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Projeler
1
15
Final
1
60
ÖÇ-1
Geleneksel enerji kaynaklarının çeşitli biçimlerini anlar
ÖÇ-2
Mevcut enerji senaryosunu ve enerji tasarrufu ihtiyacını öğrenir
ÖÇ-3
Çeşitli yenilenebilir enerji türlerini açıklar
ÖÇ-4
Hem yerel hem de endüstriyel uygulamalar için yenilenebilir enerji kaynaklarının avantaj/dezavantaklarını bilir
ÖÇ-5
Yenilenebilir enerji kaynaklarının çevresel yönlerini analiz eder
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.