Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mühendisler için Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE1021 1 Mühendisler için Programlama 2/0/2 Z İngilizce 6
Dersin Amacı
Bu ders programlamaya giriş niteliğindedir ve mühendislik uygulamaları hakkında tanıtımlar verir. Programlama deneyimi çok az olan veya hiç olmayan öğrencilerin hesaplama problemlerini çözmek için soyut kavramlarla çalışmak için gerekli becerileri kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Kurs, kontrol akışı, fonksiyonlar, listeler, giriş ve çıkış, basit veri yapıları (kümeler, sözlükler), test etme ve hata ayıklama, özyineleme ve veri çizimi gibi temel konular etrafında yapılandırılmıştır. Sınıf, temel kavramların temel bir anlayışını sağlamak için bir araç olarak Python programlama dilini kullanacak ve öğrenciler, bir dizi programlama ödevi aracılığıyla pratik deneyim kazanacaklardır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Basri Erdoğan
Asistanlar Arş.Gör.Ahmet Aytuğ Ayrancı
Ders Gün,Saat ve Yeri Teori: Çarşamba 09:00 - 10:45, İKÜ-Cats Uzaktan Eğitim Portali Lab:
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Teorik ders

- Laboratuvar uygulaması

- Ödev
Temel Kaynaklar  - Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Understanding Data, John V. Guttag, The MIT Press (2016)
- https://docs.python.org/3/tutorial/index.html
 
- https://pythont-textbok.readthedocs.io/en/1.0/Object_Oriented_Programming.html

 
Diğer Kaynaklar  https://docs.anaconda.com/anaconda/install/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı ve Python. Değişkenler: Sayılar, Stringler ve Listeler Sunum ve bilgisayarda uygulama
2. Hafta Operatörler (aritmetik, mantıksal, koşullu), if Deyimi Sunum ve bilgisayarda uygulama
3. Hafta Döngüler: for ve while ifadeleri Sunum ve bilgisayarda uygulama
4. Hafta Yerleşik fonksiyonlar ve yeni fonksiyon bildirimleri Sunum ve bilgisayarda uygulama
5. Hafta Veri Yapıları (Listeler, Tuplelar, Kümeler, Sözlükler) Sunum ve bilgisayarda uygulama
6. Hafta Konu tekrarı Sunum ve bilgisayarda uygulama
7. Hafta Nesne Yönelimli Programlama Sunum ve bilgisayarda uygulama
8. Hafta Nesne Yönelimli Programlama II Sunum ve bilgisayarda uygulama
9. Hafta Numpy Araç Seti Sunum ve bilgisayarda uygulama
10. Hafta Çizim ve Görselleştirme Sunum ve bilgisayarda uygulama
11. Hafta Python Üzerinde Kompütasyonel Lineer Cebir ve Karmaşık Sayılar Sunum ve bilgisayarda uygulama
12. Hafta Dosya okuma/yazma Sunum ve bilgisayarda uygulama
13. Hafta Jupyter Platformu ve Latex Dili Sunum ve bilgisayarda uygulama
14. Hafta Konu tekrarı Sunum ve bilgisayarda uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Kısa sınav(lar) 3 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 25
Final 1 35


ÖÇ-1Öğrenciler veri tiplerini ve değişkenleri tanır
ÖÇ-2Öğrenciler aritmetik, mantık, koşullu operatörleri, if-else ifadelerini tanır ve onları kullanarak Python kodu oluşturur.
ÖÇ-3Öğrenciler For ve While döngülerini tanır ve Python kodunda kullanır.
ÖÇ-4Öğrenciler Python fonksiyonlarını tanır ve geliştirir.
ÖÇ-5Python nesnelerini açıklar.
ÖÇ-6Veri dizilerini Numpy modülünü kullanarak kontrol eder ve değiştirir.
ÖÇ-7Öğrenciler matplotlib kütüphanesini kullanarak veri görselleri üretir ve onları yorumlar.
ÖÇ-8Öğrenciler veri dosyalarını okuyacak ve yazacak Python kodunu tanır ve geliştirir.
ÖÇ-9Öğrenciler mühendislik/günlük hayat problemlerini çözmek üzere Python kodu geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9