Bu ders programlamaya giriş niteliğindedir ve mühendislik uygulamaları hakkında tanıtımlar verir. Programlama deneyimi çok az olan veya hiç olmayan öğrencilerin hesaplama problemlerini çözmek için soyut kavramlarla çalışmak için gerekli becerileri kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Kurs, kontrol akışı, fonksiyonlar, listeler, giriş ve çıkış, basit veri yapıları (kümeler, sözlükler), test etme ve hata ayıklama, özyineleme ve veri çizimi gibi temel konular etrafında yapılandırılmıştır. Sınıf, temel kavramların temel bir anlayışını sağlamak için bir araç olarak Python programlama dilini kullanacak ve öğrenciler, bir dizi programlama ödevi aracılığıyla pratik deneyim kazanacaklardır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Basri Erdoğan
Asistanlar
Arş.Gör.Ahmet Aytuğ Ayrancı
Ders Gün,Saat ve Yeri
Teori: Çarşamba 09:00 - 10:45, İKÜ-Cats Uzaktan Eğitim Portali
Lab:
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Teorik ders
- Laboratuvar uygulaması
- Ödev
Temel Kaynaklar
- Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Understanding Data, John V. Guttag, The MIT Press (2016)
Dersin Tanıtımı ve Python. Değişkenler: Sayılar, Stringler ve Listeler
Sunum ve bilgisayarda uygulama
2. Hafta
Operatörler (aritmetik, mantıksal, koşullu), if Deyimi
Sunum ve bilgisayarda uygulama
3. Hafta
Döngüler: for ve while ifadeleri
Sunum ve bilgisayarda uygulama
4. Hafta
Yerleşik fonksiyonlar ve yeni fonksiyon bildirimleri
Sunum ve bilgisayarda uygulama
5. Hafta
Veri Yapıları (Listeler, Tuplelar, Kümeler, Sözlükler)
Sunum ve bilgisayarda uygulama
6. Hafta
Konu tekrarı
Sunum ve bilgisayarda uygulama
7. Hafta
Nesne Yönelimli Programlama
Sunum ve bilgisayarda uygulama
8. Hafta
Nesne Yönelimli Programlama II
Sunum ve bilgisayarda uygulama
9. Hafta
Numpy Araç Seti
Sunum ve bilgisayarda uygulama
10. Hafta
Çizim ve Görselleştirme
Sunum ve bilgisayarda uygulama
11. Hafta
Python Üzerinde Kompütasyonel Lineer Cebir ve Karmaşık Sayılar
Sunum ve bilgisayarda uygulama
12. Hafta
Dosya okuma/yazma
Sunum ve bilgisayarda uygulama
13. Hafta
Jupyter Platformu ve Latex Dili
Sunum ve bilgisayarda uygulama
14. Hafta
Konu tekrarı
Sunum ve bilgisayarda uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Kısa sınav(lar)
3
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
25
Final
1
35
ÖÇ-1
Öğrenciler veri tiplerini ve değişkenleri tanır
ÖÇ-2
Öğrenciler aritmetik, mantık, koşullu operatörleri, if-else ifadelerini tanır ve onları kullanarak Python kodu oluşturur.
ÖÇ-3
Öğrenciler For ve While döngülerini tanır ve Python kodunda kullanır.
ÖÇ-4
Öğrenciler Python fonksiyonlarını tanır ve geliştirir.
ÖÇ-5
Python nesnelerini açıklar.
ÖÇ-6
Veri dizilerini Numpy modülünü kullanarak kontrol eder ve değiştirir.
ÖÇ-7
Öğrenciler matplotlib kütüphanesini kullanarak veri görselleri üretir ve onları yorumlar.
ÖÇ-8
Öğrenciler veri dosyalarını okuyacak ve yazacak Python kodunu tanır ve geliştirir.
ÖÇ-9
Öğrenciler mühendislik/günlük hayat problemlerini çözmek üzere Python kodu geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.