Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Elektrik Devreleri Laboratuvarı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE2202 2 Elektrik Devreleri Laboratuvarı 0/0/2 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Devre teoriside teorik olarak bulunan sonuçların,  LAB ortamında  deneysel olarak doğrulandığını göstererek, Teorinin daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Berrak Öztürk Şimşek
Asistanlar Umut Cem Oruçoğlu, Mert Hayar, Ahmet Aytuğ Ayrancı
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 09-11 Elektronik LAB GRA; Perşembe13-15 Elektronik LAB GRB; Perşembe 15-17 Elektronik LAB GRC;
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 11-12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  LAB ortamında deneyler bireysel olarak öğrencilere ar. gör. eşliğinde  yaptırılır.Mühendislik araçı olan "proteus"  uygulaması bilgisayar ortamında yaptırılır.
Temel Kaynaklar  Deney föyleri.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta LAB yok
2. Hafta "Proteus" Belgeler CATS te
3. Hafta "Bread Board", "Multimeter" Belgeler CATS te
4. Hafta Deney.1 Ohm Yasası Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
5. Hafta Deney.2 Enerji Korunumu Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
6. Hafta Deney .3 KVL, KCL Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
7. Hafta İçinde bağımlı kaynakların bulunduğu devrelerin "Proteus" ta analizi PC
8. Hafta Deney.4 Düğüm-Gerilimleri Yöntemi Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
9. Hafta Deney.5Çevre-akımları Yöntemi Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
10. Hafta Deney.6 Thévenin/ Norton Eşdeğer devreleri Proteus+LAB Proteus exam
11. Hafta Deney.7 Lineer devrelerde Superposition Proteus+LAB LAB, PC ve quiz
12. Hafta DENEY.8 RC devresi Proteus ve LAB LAB, PC ve quiz
13. Hafta Deney tasarımı LAB
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 6 60
Projeler 1 15
Final 1 25


ÖÇ-1Teorideki KCL, KVL denklemlerinin uygulamadaki karşılıklarını (akım, gerilim, çevre, düğüm yönleri, passive sign convention) akım ve gerilim ölçerek açıklar.
ÖÇ-2Teorideki "çevre akımları" ve "düğüm gerilimlerinin" uygulamadaki karşılıklarını akım ve gerilim ölçmesiyle açıklar.
ÖÇ-3Teorideki eleman tanım bağıntılarının (bağımsız, bağımlı kaynaklar , direnç) uygulamadaki karşılıklarının ne olduğnu akım ve gerilim ölçerek açıklar.
ÖÇ-4Teoride kullanılan eşdeğer devrelerle analizin (akım/gerilim dönüşümü, Thévenin/Norton, Yıldız/üçgen) uygulamadaki karşılığını akım, gerilim ve direnç ölçerek açıklar.
ÖÇ-5Lineer devrelerin "çarpımsallık" ve "toplamsallık" özelliklerini akım ve gerilim ölçerek açıklar.
ÖÇ-6Teorideki homojen,özel, zorlanmış, öz çözümlerin uygulamadaki karşılılarını ölçüm yaparak açıklar.
ÖÇ-7Teorik sonuçlarla ölçme sonuçları arasındaki farkın nedenlerini açıklar.
ÖÇ-8Proteus kullanarak devre analizi yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8