Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Devre Analizi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE3221 3 Devre Analizi 2/2/0 Z İngilizce 6
Dersin Amacı
 Lineer elektrik devrelerinin  analizinin yapılması ve yorumlanmasının frekans ve s domenlerinde yapılmasıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Berrak Öztürk Şimşek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 11.00-13.00 2B-0305 Hibrit Cuma 11.00-13.00 2B-1113 Hibrit
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 14.00-16.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders, projeksiyonda slayt gösterimiyle anlatım, tartışma ve demastrasyonlar yapılarak  işlenecektir.
Temel Kaynaklar  Nilsson, W.James; Reidel A. Susan; Electric Circuits (2010) , Prentice Hall, Pearson.

Diğer derse ilişkin belgeler için lütfen "CATSé i kullanınız.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Dersin Tanıtımı Sunu
2. Hafta Frekans domeni Sunu
3. Hafta Frekans domeni KVL KCL denklemeleri ve tanım bağıntıları Sunu
4. Hafta Frekans domeni devre analizi yöntemleri Sunu
5. Hafta Frekans domeni devre analizi yöntemleri Sunu
6. Hafta Frekans domeninde devre teoremleri Sunu
7. Hafta Frekans domeninde güç hesabı Sunu
8. Hafta Midterm Sunu
9. Hafta Laplace transformu Sunu
10. Hafta s domeninde devre analizi Sunu
11. Hafta Pasif filtreler Sunu
12. Hafta Aktif filtreler Sunu
13. Hafta İki kapılılarla devre analizi Sunu
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 55


ÖÇ-1Bu dersi tamamlayan öğrenci, Frekans domeninde devre analizinin yararları ve sınırlamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2Bu dersi tamamlayan öğrenci, Thevenin Norton, süperpozisyon teoremi gibi eşdeğer devreleri, frekans domeni devre analizinde kullanır.
ÖÇ-3Bu dersi tamamlayan öğrenci, Çevre-akımı ve düğüm-gerilimi yöntemleri ile frekans domeninde devre analizi yapar.
ÖÇ-4Bu dersi tamamlayan öğrenci, frekans domeninde güç/enerji hesaplayabilir.
ÖÇ-5Bu dersi tamamlayan öğrenci, elektriksel işaretlerin laplace/ters laplace dönüşümlerini hesaplayabilir.
ÖÇ-6Bu dersi tamamlayan öğrenci, Thevenin Norton, süperpozisyon teoremi gibi eşdeğer devreleri, s-domeni devre analizinde kullanır.
ÖÇ-7Bu dersi tamamlayan öğrenci, Çevre-akımı ve düğüm-gerilimi yöntemleri ile s-domeninde devre analizi yapar.
ÖÇ-8Bu dersi tamamlayan öğrenci, "transfer fonksiyonu"nu (1) lineer devre analizinde kullanacak, (2) pasif devre sentezinde kullanacak.
ÖÇ-9Bu dersi tamamlayan öğrenci, lineer iki-kapılı devrelerin analizini yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9