Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel yöntemler kullanarak ayrık zamanlı işaretlerin ve sistemlerin temel özelliklerini, ayrık zamanlı Fourier dönümüşünü ve özelliklerini ve dijital ve analog süzgeçlerin basit tasarım yöntemlerini öğretmektir.
Ön Koşullar
Sinyal ve Sistemler
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Esra Saatçi
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 11:00-13:00 ve Cuma 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, MATLAB uygulaması
Temel Kaynaklar
Oppenheim, A.V., Schafer, R.W., (1999), "Discrete-Time Signal Processing", Prentice Hall New Jersey, 0-13-083443-2
Diğer Kaynaklar
Mitra, S., (2005), "Digital Signal Processing", McGraw-Hill, 978-0073048376
Lineer zamanla değişmeyen sistemlerde, ayrık zamanlı sistemlerin özelliklerini fark denklemleri ve darbe cevabı üzerinden açıklayabilirler.
ÖÇ-2
Lineer zamanla değişmeyen sistemlerde, fark denklemleri veya darbe cevabı olarak zaman düzleminde verilmiş sistem cevaplarını, ayrık zamanlı Fourier transformu kullanarak frekans düzleminde ifade edebilirler.
ÖÇ-3
Z transformunu kullanarak zaman ve frekans arasında geçiş yapabileceklerdir. Sistem foksiyonunun sıfır, kutup ve ROC'unu bulabileceklerdir.
ÖÇ-4
Verilen lineer zamanla değişmeyen 2. dereceden bir sistem için, ters sistem, minimum faz sistemi ve tüm geçiren sistemleri bulabileceklerdir.
ÖÇ-5
Spesifikasyonları tanımlanmış 2. dereceye kadar Butterworth filtre tasarımı hesaplamalarını yapabileceklerdir.
ÖÇ-6
4 FIR sistem tipini tanımlayabilirler ve özelliklerini açıklayabilirler.
ÖÇ-7
Spesifikasyonları tanımlanmış FIR filtreyi pencere yöntemiyle tasarımını yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.