Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sayısal İşaret İşleme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE5401 5 Sayısal İşaret İşleme 2/2/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel yöntemler kullanarak ayrık zamanlı işaretlerin ve sistemlerin temel özelliklerini, ayrık zamanlı Fourier dönümüşünü ve özelliklerini ve dijital ve analog süzgeçlerin basit tasarım yöntemlerini öğretmektir.
Ön Koşullar Sinyal ve Sistemler
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Esra Saatçi
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 11:00-13:00 ve Cuma 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, MATLAB uygulaması
Temel Kaynaklar Oppenheim, A.V., Schafer, R.W., (1999), "Discrete-Time Signal Processing", Prentice Hall New Jersey, 0-13-083443-2
Diğer Kaynaklar Mitra, S., (2005), "Digital Signal Processing", McGraw-Hill, 978-0073048376


Proakis, J.G., Manolakis, D.G., (1996), "Digital Signal Processing", Prentice Hall, 0-13-394289-9
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta Ayrık-zaman sinyallerin tekrarı Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta Ayrık-zamanlı sistemlerin tekrarı Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta Ayrık zamanlı Fourier Dönüşümü Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta Örnekleme Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta Z- Dönüşümü
7. Hafta Ters Z- Dönüşümü Sözlü anlatım ve uygulama
8. Hafta Arasınav Sözlü anlatım ve uygulama
9. Hafta MATLAB uygulamaları Sözlü anlatım ve lab
10. Hafta Sistem ve Tasarım Araçları Sözlü anlatım ve uygulama
11. Hafta IIR filtre tasarımı Sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta Doğrusal fazlı FIR filtre tasarımı Sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta Pencereleme yöntemiyle FIR filtre tasarımı Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta MATLAB uygulamaları Sözlü anlatım ve lab
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Projeler 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Lineer zamanla değişmeyen sistemlerde, ayrık zamanlı sistemlerin özelliklerini fark denklemleri ve darbe cevabı üzerinden açıklayabilirler.
ÖÇ-2Lineer zamanla değişmeyen sistemlerde, fark denklemleri veya darbe cevabı olarak zaman düzleminde verilmiş sistem cevaplarını, ayrık zamanlı Fourier transformu kullanarak frekans düzleminde ifade edebilirler.
ÖÇ-3Z transformunu kullanarak zaman ve frekans arasında geçiş yapabileceklerdir. Sistem foksiyonunun sıfır, kutup ve ROC'unu bulabileceklerdir.
ÖÇ-4Verilen lineer zamanla değişmeyen 2. dereceden bir sistem için, ters sistem, minimum faz sistemi ve tüm geçiren sistemleri bulabileceklerdir.
ÖÇ-5Spesifikasyonları tanımlanmış 2. dereceye kadar Butterworth filtre tasarımı hesaplamalarını yapabileceklerdir.
ÖÇ-64 FIR sistem tipini tanımlayabilirler ve özelliklerini açıklayabilirler.
ÖÇ-7Spesifikasyonları tanımlanmış FIR filtreyi pencere yöntemiyle tasarımını yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7