Haberleşme laboratuvarının amacı, haberleşme dersleri için egzersizler ve pratik gösterimler ile eğitim ve araştırma için öğrencilere aktif katılımlı deneyim kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ertuğrul Saatçı
Asistanlar
Arş.Gör. Ahmet Aytuğ Ayrancı, Arş. Gör. Ahmet Can Tanık
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 10:00-12:00, 15:00-17:00, ELK Lab. II
Perşembe 13:00-15:00, 15:00-17:00, ELK Lab. II
Ders, öğrenci tarafında kendi başına çalışma gerektiren ve haberleşme laboratuvarında yapılacak deneyler ile bir seri pratik oturumlar şeklindedir. Ders laboratuvarda haftada iki saatlik oturumlar şeklinde yapılacaktır. Laboratuvarın bir kısmı materyalin powerpoint sunular ile verilmesinden oluşacaktır. Aynı zamanda deneyler sınıf içi tartışmayı teşvik edecek şekilde tartışma soruları içerecektir.
Temel Kaynaklar
"Introduction to Analog and Digital Communications", Second Edition, Haykin and Moher, Wiley and Sons, 2007.
Laboratuvar Föyleri
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Laboratuvar Tanıtımı
Sözlü sunum, Laboratuvar
2. Hafta
Laboratuvar Tanıtımı
Sözlü sunum, Laboratuvar
3. Hafta
Lab1: Bir Eşitliğin Modellenmesi
Laboratuvar
4. Hafta
Lab2: AM - Genlik Modülasyonu I
Laboratuvar
5. Hafta
Lab3: Zarflar ve Zarf Kurtarma
Laboratuvar
6. Hafta
Lab4: Çift Yan Bant Bastırılmış Taşıyıcı Genlik Modülasyonu Üretimi
Laboratuvar
7. Hafta
Lab5: Genlik Modülasyonu II
Laboratuvar
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Lab6: Çarpım Demodülasyonu
Laboratuvar
10. Hafta
Lab7: SSB Üretimi
Laboratuvar
11. Hafta
Lab8: SSB Demodülasyonu
Laboratuvar
12. Hafta
Lab9: VCO ile FM Üretimi
Laboratuvar
13. Hafta
Lab10: PLL ile FM Demodülasyonu
Laboratuvar
14. Hafta
Lab11: Deney Tasarımı
Laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Deneyler
10
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Ölçme ve veri toplama bilimsel yöntemlerini telekomünikasyon laboratuvarinda uygulayabilecek ve kullanabileceklerdir.
ÖÇ-2
Haberleşme sistemlerinin modellenmesine aktif katılım vasıtasıyla sinyallerin ve modülasyonun zaman ve frekans düzlemindeki özelliklerini belirleyebileceklerdir.
ÖÇ-3
Osilatörler, VCO'lar, filtreler, toplayıcılar, çarpıcılar, yükselteçler, PLL'ler, faz kaydırıcılar, faz ayırıcılar ve diğer yaygın yapı bloklarının kullanılmasıyla, modern ve geleneksel haberleşme devre ve sistemlerinin tasarım ve simulasyon yöntemlerini anlayabileceklerdir.
ÖÇ-4
Modern haberleşme sistemlerinin analiz ve tasarımını destekleyici en son teknoloji donanım ve yazılımı kullanabileceklerdir.
ÖÇ-5
Elde edilen sonuçları yorumlayabilecek ve teknik rapor yazabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.