Bu kurs, öğrencilere klasik kontrolün kavramları ve teknikleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ana hedef, öğrencilerin doğrusal kontrol sistemlerini analiz edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanıtımı ve kontrol sistemlerine genel bakış
Ders
2. Hafta
Dinamik bir sistemin matematiksel modeli
Ders, uygulama
3. Hafta
Dinamik Yanıt Analizi I – Laplace Dönüşümü
Ders, uygulama
4. Hafta
Dinamik Yanıt Analizi II – Zaman Alanı Özellikleri, Kararlılık
Ders, uygulama
5. Hafta
Blok Diyagram Temsili
Ders, uygulama
6. Hafta
Geri Bildirim Sistemlerinin Analizi
Ders, uygulama
7. Hafta
Sayısal Kontrole Giriş
Ders, uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Kök Yer Eğrisi Tasarım Yöntemi I
Ders, uygulama
10. Hafta
Kök Yer Eğrisi Tasarım Yöntemi II
Ders, uygulama
11. Hafta
Frekans Yanıtı Tasarım Yöntemleri I
Ders, uygulama
12. Hafta
Frekans Yanıtı Tasarım Yöntemleri II
Ders, uygulama
13. Hafta
Durum Uzayı Temsili
Ders, uygulama
14. Hafta
Proje sunumları
Ders, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
45
ÖÇ-1
Bir kontrol sisteminin kutupları ve sıfırlarını kullanarak zaman ve frekans yanıtını belirler.
ÖÇ-2
Doğrusal sistemlerin zaman alanı özelliklerini karakterize etme becerisi.
ÖÇ-3
Karmaşık bir sistemin blok diyagram indirgemesini gerçekleştirme becerisi.
ÖÇ-4
Doğrusal geri beslemeli kontrol sistemlerinin analizini yapma becerisi.
ÖÇ-5
Kök yer eğrisi tasarım yöntemini kullanma becerisi.
ÖÇ-6
Frekans yanıtı tasarım yöntemini kullanma becerisi.
ÖÇ-7
Matlab simulasyonlarını kullanarak kontrol sistemlerini modelleme ve analiz etme konusunda pratik deneyim kazanma.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.