Sayısal tümdevre tasarımına odaklanarak öğrencilere CMOS VLSI tasarımının temellerini öğretmek ve öğrencileri tümdevre tasarım araçları ile aşina etmek.
Ön Koşullar
Mantık Devreleri, Elektronik Devreler 1, Elektronik Devreler 2
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr.Cenk DİNÇBAKIR
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 9.00 - 11.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 9.00 - 17.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı, simülasyon araçlarının kullanımı, soru-cevap
Temel Kaynaklar
-CMOS Digital Integrated Circuits Analysis and Design, 3rd Edition, Sung-MO Kang, Yusuf Leblebici, McGraw-Hill
-Semiconductor Physics and Devices Basic Principles, 4th Edition, Donald A. Neamen McGraw-Hill
Yarıiletkenler ve elektronik devrelerinin temellerini anımsama.
ÖÇ-2
Temel VLSI devreleri için tasarım gereksinimlerini yorumlama.
ÖÇ-3
Temel devrelerin performans karakteristiklerini hesaplama ve öğrenilen metotları uygulayıp devreyi hız, güç veya alan için optimize etmek.
ÖÇ-4
CMOS yarıiletken teknolojisini kullanarak temel CMOS devrelerini tasarlama.
ÖÇ-5
Tasarladığı devreleri tekrar düzenlemek için revize eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.